Ni som har Telia/Halebop, hur bra är deras 3G/internet?

Diskussion i 'Allmänt' startad av lono, 27 dec 2011.

1. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Kanske ska teckna mig på Halebop för 2 år, men känns ej så bra om de ej har bra 3G/internet då jag tänker surfa en hel del. I mobils täckningstest så kommer de efter både Telenor(som jag har nu) och Tre när det gäller mobilt internet, men vet ej om det gällde i städer eller utanför också.
    Hur upplever ni själva det? Är det ok? Framförallt utanför städer, i bilen, på tåg etc, är det acceptabel täckning och hastighet?

EDIT: Insåg precis att jag borde postat i operatörsforumet, så skulle vara tacksam om en mod skulle vilja flytta tråden dit.

2. Trexgbg

Trexgbg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Det beror på var du bor!

I västra Göteborg är det kasst, i Öxabäck är det bra!

Jag har telia därför att dom nästan alltid har acceptabel hastighet överallt när jag reser. Det finns dom operatörer som har snabbare men dom har däremot sämre täckning.

3. sebbe1891

sebbe1891 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har halebop och rör mig mest i Stockholm + de norra förorterna. Har aldrig haft något problem.

4. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 002
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Jag har haft Halebop i många år och aldrig haft några problem med min internetuppkoppling. :)

5. swanden

swanden Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Kör halebop och har inga problem med deras 3G, är mest i centrala Malmö dock. Framsidan av min skola är dock en dödzon där det inte finns någon 3G men det berör nog inte dig.

6. AtEase

AtEase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Halebop kör väl Telias nät rakt av? Eller har de bytt nu? Isåfall är det ju Telias täckning på 2G och Tele2/Telia på 3G.

7. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Skulle inte tippa på att de byter nät i första taget, Halebop är helägt av Telia. :)

8. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

om jag inte lyckas häva mitt avtal med halebop får du gärna ta över mitt abonnemang annars. jag har haft mitt nollan till alla i två månader, men det är bundet två år. det går att göra en överlåtelse i så fall och du kan få några kronor emellan. sen har du halva priset på abonnemanget i åtta månader till. :)

Sent from my Galaxy Nexus

9. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Låter som rätt gott betyg till Halebop i den här tråden. Blir nog ett sånt avtal då.
    Hm, har redan beställt nollan till alla med en sg2a. Ej bestämt om jag skulle behålla eller ej bara(14 dagars öppet köp). Tror det kan bli svårt att porta över ditt abonnemang till mig då. Men om det går så är det inga problem för min del.
    Hur ska du förresten häva avtalet med halebop? Fick du inte med en mobil också eller skrev du upp dig för två år utan?

10. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Jag bör kunna häva mitt avtal då jag inte fått vad jag anser mig ha beställt, men det är en rörig historia. Vill jag slippa ta till rättsliga metoder om de tjurar (får avvakta och se resultat) kan man alltid skriva en överlåtelse av abonnemang till någon annan. Det är inga konstigheter, men görs inte så ofta.
    Har du köpt en sgs2 med ditt abonnemang kan du troligen inte behålla den om du hävdar din rätt enl distansköpslagen. Men den lär ju gå att få tag på med avbetalning ändå om det är vad du vill. Vi kan ta det i PM om du är intresserad. För egen del beror det som sagt på hur halebop väljer att fortsätta. Jag skickade in pappren idag så det lär inte hända något före årsskiftet iallafall.

Sent from my Galaxy Nexus

11. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    I Helsingborg fungerar det alldeles ypperligt, men när jag är i mellanskåne så är det katastrof. På många ställen finns det inte 3G över huvud taget.

Syrran har också en HTC Desire och hon kör Telenor, hon har inga som helst problem. Hon kan köra fullt ut och streama film och musik där jag knappt kan öppna ett mail med enbart text.
    Så ja det beror helt på var du bor.

Men för min del går Telia/Halebop bort vid nästa byte, för oavsett hur bra avtalet och abonnemanget är, så är det ju värdelöst om det inte går att använda telefonen som det är tänkt.