Ni som kan juridik - Avtal ej fullföljt?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av inact_0025, 10 nov 2014.

1. inact_0025

inact_0025 Guest

Har dock redan ett abb inom familjen hos Telenor så tänkte för enkelhetensskull och slippa tjafsandet så tar jag det hos Telenor. Det skulle bli ca 100kr dyrare i månaden + att jag inte får Spotify. Kunde ta och binda upp mig via TPH och skulle få min Note 4 därigenom på plats men de hade inte iPhone 64. Telenor hade iphone 6+ 64 dock. Men eftersom jag lovat Telenor killen i butiken att jag skulle ta det via han och då jag ogillar att inte hålla löften så gick jag till honom. Han hade lovat mig telefonen samt Gear fit senast tisdag (imorgon) (Note 4). Det kunde jag gå med på. Iphone 64+ kunde jag ta på en gång. .

Nu visar det sig att den ännu inte skickats. Kundservice säger att de som förbeställt får sina denna vecka och kommande vecka, och med Gearfit. Eftersom jag inte har förbeställt min får jag ingen Gearfit. Det kan alltså ta upp till 3 veckor innan jag får min Note 4 och ingen Gear fit, alltså inte som lovat/avtalat mellan mig och säljaren. Har kontaktat säljaren och han svarade "du får den samma dag som den skickas" men han vägrar svara på när den skickas.

Tänkte imorgon gå dit och häva köpet med tanke på att avtalet inte hölls från hans sida. Är detta möjligt? är redigt leds på säljare som lurar. Det räckte med "bästa täckningen" hos Tre där jag hade ett abb i 2 år utan att använda det en enda gång.

Vad säger ni kunniga?

Last edited by a moderator: 10 nov 2014
  2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 379
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Häv det innan telefonen skickas, skulle jag säga, om du inte får till det med gear-fit och en skriftlig bekräftelse på det! Så slipper du något krångel senare. Om du väljer att inte häva det, se till att du får en skriftlig bekräftelse av säljare i butiken att du ska få en gear-fit med också. Muntliga avtal är också bindande - men dessa är tyvärr lite svårare att bevisa.

3. inact_0025

inact_0025 Guest

Visst är det så, för avtalet finns det vittnen (de som var med mig) + att han var tvungen att fråga sin kollega. Tänkte mest på att jag redan fått Iphone 6+ och den har använts. Vill dock inte behöva vänta. Köper gärna telefonen kontant och får den direkt från en butik om det skulle vara så. Det var mest för att jag kunde vänta 2-3 dagar. Men inte i en vecka eller två. Jag väntade till Okt och sen fick man reda på att släppet var nov. Så nu rä jag redigt leds på vänta :)

4. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 379
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Avtalet för iPhonen kan du nog inte häva lika lätt - men om allt ingicks liksom som ett muntlig avtal så finns ju den möjligheten också.

5. inact_0025

inact_0025 Guest

Jag hade sagt upp abbet men ingick ett med family flex så det var ett paket så att säga..

6. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 379
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Du kan fortfarande ångra delar av familjeflex-abonnemangen. Men om allt tecknades samtidigt bör du kunna häva hela om det muntliga avtalet inte hålls. Här lär det ju vara en bättre lösning från Telenors sida om man ser till att du får en gear-fit.

7. inact_0025

inact_0025 Guest

Yes men det är inte gear fitten som skon klämmer av, utan det faktum att jag kunde ha haft en Note 4 i min hand i förra veckan OCH en Iphone 6+. Men eftersom jag ändå kunde få den "senast tisdag" och killen lovade att hålla en Edge åt mig så valde jag dem.

8. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 379
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Förstår, dock är den inte tillgänglig hos Telenor ännu - åtminstone inte där jag sitter. Enligt informationen som gäller för oss (telesales) så kommer den börja levereras först i slutet på veckan.

Chansen att vi ens kommer sälja Galaxy Edge verkar väldigt liten - med tanke på att vi inte säljer någon HTC eller LG-telefon pga. för låg efterfrågan. :)

9. inact_0025

inact_0025 Guest

Där ser man. Han lovade att den kommer.. :s

10. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM

Ni skojar? Är det så illa för både HTC och LG i Sverige? För läste nyligen att samma sak gäller Telia? 3 säljer åtminstånde LG G3, men annars är det tomt från LG där också. Det ser ut som Samsung, Apple, Sony och lilla Doro.

Det är fankens skumt att HTC inte ens finns där och Nokia skall man bara inte tala om. Det är lika illa för dem.

Tele2 är då aningens bättre då de har ett något större utbud. Men de säljer hela 10 Samsunglurar på sin sida. Både apple och Sony har 5 lurar. Och så säljer de både HTC och LG. Så skumt är det. Med andra ord är det: Samsung, Apple och numera Sony som är poppis i Sverige?