Ni som kör mjukvaru-qwerty - like?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av herrfisk, 19 apr 2011.

1. herrfisk

herrfisk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    iPhone 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 11 Pro
    Tjena, vet att det stog i min föregående tråd, men den handlade ju inte riktigt om det. Vill nu ha en dedikerad tråd om detta, då det finns allt för få tubevideos/poster om det.

Sååå.. vad tycker ni som kört det ett tag eller precis börjat använda det med SMS ?

Mest intresserad av er som använt det till SMS ett tag och om ni nu blivit vana vid det eller inte och som kanske gått tillbaka tilll T9 på vanliga minin.

Tack på förhand!

//Fish

Edit: Handlar alltså om tangentbord på touch skärmen för dom som inte vet vad qwerty är. :)

2. Gooli

Gooli Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Provade ett antal olika när jag just köpt luren. Fastnade för smart keyboard.

herrfisk gillar detta.
  3. herrfisk

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    iPhone 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 11 Pro
    Tack för svar! Tänkte dock mest på hur det känns osv, inte vilken app ni använder :)

4. jonthe838

jonthe838 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag använder QWERTY tangentbordet som följer med CM6.. Riktigt bra tycker jag!
    Det var rätt svårt att använda i början men man vande sig snabbt! Det tar längre tid än att använda fysiska tangentbbordet men det e skönare än T9 med 9 knappar.

Det finns bara en con och det är att när du ska skriva med hårdvarutangentbordet så har du inte symbols knappen.. så det finns flera symboler som inte finns där, dock så är det bara att gå in på touch tangentbordet som har fler symboler än originalet.
    Sen en stor pro är att om du håller inne en knapp, tex e så får du alternativ att infoga alla e som du kan tänka dig från olika språk. Tex: è é ê osv.
    Sen slipper du den extremt fula blåa listen med ! xP

Last edited: 20 apr 2011
    herrfisk gillar detta.
  5. herrfisk

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    iPhone 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 11 Pro
    Tjena, tack för infon! Dock hade jag en symbol knapp på hårdvaru tgbordet på min pro.

//Fish

PS. Äntligen fått min nya mini (inte pro), ska uppdatera till 2.1 sen köra in MiniCM RC2 så får vi se hur det går! :)

6. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Han menade inte att han inte hade en symbol-knapp. Han menade att han den inte fungerade med ett annat mjukvarutangentbord.

7. herrfisk

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    iPhone 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 11 Pro
    Sådär, lekt runt lite nu och fastnade för android bordet som följde med MiniCM RC2.. säger bara WOW.. flyter på som vanligt. Men var tvungen att stänga av auto correction.. sjukt irriterande bara.

Är ju som att skriva på en feting lur enligt mig, fast jag kanske har små fingar hehe :)

//Fish

8. Chaii

Chaii Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Använder Scandinavian Keyboard från market på min. Hade 3.8" telefon förut och det går minst lika bra att skriva på 2.5" som X10 mini är. Både i portrait och landscape.