Tips: Ni som kör stock ROM och saknar DSP

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av DoidLupus, 22 okt 2011.

1. DoidLupus

DoidLupus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har kört MIUI ROM från och till och gillar verkligen hur grymt fint musik låter på denna ROM. Främst har det handlat om att DSP Manager fungerar som ett ypperligt verktyg för att få ut det där lilla extra ur ljudet. Kör man dessutom med Voodoo Sound i kombination med detta, låter det verkligen fantastiskt fint.

Nu kör jag stock ROM för att dels slippa trassel med småbuggar som finns i MIUI och för att få bästa batteritid. Har dock sökt med lykta efter något som kan ersätta DSP Manager, men inte lyckats hitta något förräns nu. Drog hem musikspelaren PlayerPro Music player idag och blev dels imponerad över hur snygg och snabb den var, men främst över möjligheten att dra hem ett DSP-tillägg till equalizern. Nu låter musiken åter fantastiskt och möjligheterna att göra anpassade inställningar är oändliga.

Vill verkligen rekommendera er som lyssnar mycket på musik att testa denna spelare: https://market.android.com/details?...=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS50YmlnLnBsYXllcnBybyJd

Vet att Poweramp är riktigt bra den med, men jag har haft svårt att förlika med utseendet och gränssnittet på den spelaren. PlayerPro är utan tvekan den bästa musikspelaren jag testat både när det gäller utseende och ljud.