Tack. Bara bra med långa svar.
Med "lagg" menar jag när det kan ta en sekund eller i värsta fall låser sig telefonen en stund innan den tar en dit man ville. Som när man öppnade "alla program" och det tog en evig tid innan de syntes, och det gick inte att scrolla, och inte att stänga ned det hela förrän den "tänkt klart". Sådant var det i massor när jag köpte min telefon, men försvann med 2.2.x
Jag har faktiskt just en D-link DIR 655, men problemet med wifi har varit där även när jag åkt hemifrån och 3G tagit över. Batteriet sugs ut (inte på två timmar, men det går tre gånger så fort som normalt) så fort wifi är på, uppkopplad eller ej, DIR 655 eller ej. Jag har för mig att några andra i SGS-forumet har liknande problem.
Jag har blivit lite oroad av värmen som folk beskriver, såg några trådar om telefoner som dog eller startade om p.g.a. värme.
Och så har jag blivit allmänt skeptisk till om jag verkligen ska ha en stor telefon med skärm som äter batteri

Kanske passar en mindre bättre. Men som sagt så såg jag de fina testresultaten här på Swedroid, för batteri och SGS2. Jag gillar ju egentligen en stor fin skärm.
En fråga till, behöver du någonsin ladda innan dagen är slut? Om man spelar hela tiden fattar jag att det äts ström, men om du t.ex. kört lite mer GPS eller sådant som att ladda upp 10-20 bilder på nätet.
Click to expand...