Vilka program är smidiga för detta? Hur mycket överclockade ni till? Märkte ni stor skillnad i prestanda? Märkte ni stor skillnad i batteritid?
Jag körde med Overclock widget. Tror jag fick upp den i 750MHz eller nåt sånt men att den började bli instabil då, så körde lite strax över 700MHz. Jag märkte skillnad i Reckless Racing, det hackade inte lika mycket. I andra program märktes det mindre skillnad, t.ex UAE4Droid. Tror inte det drog särskilt mycket mer batteri men körde inte så så länge.
setCPU (finns gratis på xda) JJ med AHB OC underclock vid idle till 122mhz overclock on demand till 691mhz (fått någon enstaka crash/reboot, men väldigt sällan och har kört stresstest närmare en timme utan problem så ej säker på vad orsaken var) Ingen enorm skillnad, men tycker mig märka lite skillnad i prestanda vid vissa tillfällen, har dock knappt kört froyo utan overclock så inte mycket att jämföra med, definitivt mer respons i luren än mcr 2.1 standard clock. Även batteritiden har jag svårt att säga om overclocken gör någon större skillnad då jag ej körde utan med froyo, om något tycker jag den blivit bättre sen jag bytte rom men kanske bara inbillar mig eller så har helt enkelt batteriet bara blivit bättre iom flera laddningscykler (vilket det definitivt blivit i vilket fall).