Diskussion: Ninebot F Series

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av najs, 22 maj 2021.

  1. najs

    najs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Ninebot F Series - F30 och F40 med 30 resp 40 km räckvidd, 10" däck, låg vikt, skivbroms, framhjulsdriven.

    Senare i år ryktas F60 komma med 60 km räckvidd.


    F30 och F40:

    [​IMG]


    Specifikationer:

    [​IMG]



    Indiegogo kampanj och mer info:

    Ninebot KickScooter F Series: Function Fashion Fun
     
    bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 766
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Batterikapaciteten var rätt klen. 360Wh för F40 medan Ninebot Max har 550Wh eller Mi Scooter 2 Pro har 474 Wh.

    Dock är den ju mer kompakt och väger runt 4 kg mindre än G30 Max så klart, så bra för kortare ärenden på stan och dylikt kanske, eller för de som pendlar med sin spark i kollektivtrafiken/behöver lyfta den ofta.

    Kommer en F60 sedan med motsvarande kapacitet (500+ Wh) vore det ju fint, men då lär batterihuset öka i djup en hel del.

    Ser inte ut som några större innovationer eller ändringar annars än möjligen den högre markfrigången, så man enklare kan glida ned för tex trottoarkanter och dylikt, utan att riskera slå i bottenplattan. Mekanisk skivbroms plus trumbroms är iofs välkommet också, för bättre och jämnare bromsverkan.

    En sak jag inte gillar är att de flyttat motorn till framhjulet jämfört med G30 Max som har motorn i bakhjulet. Tycker bakdrivet känns bättre själv i alla fall.
     
    Last edited: 22 maj 2021