Nintendoemulatorer på Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S' startad av horvendile, 14 jul 2010.

1. horvendile

horvendile Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Är det någon som testat någon nintendoemulator på sin Galaxy S? Exempelvis nesoid eller snesoid. I så fall, funkar kontrollerna hyggligt?

Jag har ännu ingen Galaxy själv, så jag kan inte prova. Det lär inte påverka mitt köpbeslut nämnvärt, men nyfiken kan man ju vara ändå.

2. Lauregos

Lauregos Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nesoid och snesoid fungerar utmärkt. Likaså gensoid. I varje fall med de spelen jag har testat.

Gameboid verkar det dock vara problem med.

3. NickeW

NickeW Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte betalversionen av snesoid, så jäkla bra! Spara var man vill och allt fungerar. Men man kan glömma snabbare spel, de blir nästan omöjligt att kontrollera utan fysiska knappar.

4. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag tycker främst det är spel där man måste hålla inne två "högerknappar" samtidigt (t ex springa och hoppa i SMB-spelen) som är problematiska. Super Punch Out är relativt snabbt och det tycker jag fungerar bra eftersom det räcker med att trycka på en knapp per hand åt gången. Iofs så är det också mer statiskt i position så det underlättar ju jämfört med att behöva hålla sig från att ramla av plattformar.

Det är möjligt att SMB-spelen och liknande skulle funka mycket bättre om man kör med pek- och långfinger istället för tummen men det blir ju ingen optimal position för handen.

5. NickeW

NickeW Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var precis SMB spelen jag syftade på... :)
    Lyckas inte tima hopp rätt.

Är lite sugen på att testa en sån här Bluetooth gamepad som man fäster telefonen i men vet inte om SGSen passar. Går ju att använda ändå men hade gärna haft den i ett stycke.

Last edited: 14 jul 2010
  6. Klonka

Klonka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har tidigare gjort ett inlägg om en bluetoothkontroll som jag tycker verkar väldigt smidig och bra. Om jag ska ha en spelkontroll till mobilen så är det viktigt att den är väldigt liten så att jag alltid kan ha den med mig i fickan utan problem.

Jag vet inte om emulatorerna stödjer denna kontroll. Jag hoppas i vilket fall på att fler och fler speltillverkare inkluderar möjligheten att spela med den. I så fall kommer jag att införskaffa den så snart som möjligt.

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=14988

7. horvendile

horvendile Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hm, ja, om man inte ska använda två knappar samtidigt så får man förstås tänka sig lite för i valet av spel. Jag är inne på att koncentrera mig på NES - inte lika många knappar.

Först tänkte jag att jag aldrig kommer att köpa en handkontroll löst, men visst, om det är ett bra alternativ till att köpa en Nintendo DS eller motsvarande så...

8. Sir Anselm

Sir Anselm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Den där såg ju rätt nice ut, men hur fungerar den? Är det tänkt att man ska hålla den i ena handen och telefonen i den andra? Det kan ju bli lite svårt...