nk02's ION r4 full

Diskussion i 'Magic' startad av Freddan, 16 augusti 2009.

1. Freddan

Freddan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan allesammans.

Jag flashade in 'daldroid:s' image förut idag och det gick riktigt bra men tyckte att 'rommen' var lite torr och tråkig så jag bestämde mig för att testa en annan 'wiki' här på forumet. Jag drog ner 'R4 Full' men misstänker att den är för '32B' versionen då efter 2 flashningar så hänger sig den fortfarande under booten.

Är ju en newb på detta och behöver någon som riktar in mig på en 'nk02' rom som funkar för en vanlig nordisk Magic.

Tackar för ett skyndsamt svar, behöver telefonen snart och vill inte flasha om den med 'Daldroid'

2. Freddan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Förövrigt var det denna rom fil jag använde mig utav. Det står att den är för '32B' versionen av 'Magic' men det är den filen 'wikin' hänvisar till.
    Hjälp en newb i nöd ;).

Edit:
    Jag måste görs något fel då jag försökt flasha in en 'CyanogenMod' som ska ha modifierats för att köras in på en '32A' men även denna hänger sig under bootscreen. Jag har gjort precis som jag enligt 'wikin' gjort med 'Daldroid'. döpt om och placerat .zip filen i sdk/tools, wipat och kört in den från 'Fastboot' och det utan felmeddelanden men sen vid omstart hänger det sig.

Last edited: 16 augusti 2009
  3. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

4. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Du kan inte tanka hem filen från orginal tråden på XDA då det är en 32B version. Guiden du länkade till i första inlägget länkar ju till rätt fil direkt. Dvs rapidshare länken eller thephising.net länken.

5. Freddan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hittade iofs inte den direktlänken men jag körde in 'CyanogenMod' och det gick bra, jag hade strulat till det med själva romfilen och döpt den fel.

6. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    I steg 3 så står det, nk02's ion hittar du här med en länk. I denna länk en bit ner i första inlägget så finns det 2 direktlänkar till romen för 32A (alla romar i denna tråd är för 32A). Bland annat så hittar man denna länk http://thephishing.net/RogersRoms/nk02ion_r4_FULL-Rogers-signed.zip

Iofs om du går till orginal tråden som är för 32B (står i den ärenderaden) så har du gått fel och kommer inte hitta direktlänkarna.