hade jag varit dig hade jag väntat med att köpa och istället försöka hitta någon tråd/forum där någon skriver att dom fått allt att fungera med No1 P7..
Det är mycket Apple-känsla i den men det måste fungera också..
Jag kan fortfarande inte ta emot/skicka mms, jag har kollat inställningarna och dom är i enlighet med vad min operatör anger.. Jag hade glocalnet, men har gått över till
halebop, då jag vill mms:a gratis.. fick mitt nya SIM idag..
Jag läste på något forum innan jag slog till att det var en sajt som hade sålt slut 5000st ganska fort, utav den silverfärgade.. så det borde gå och hitta någonstans..
nu ska jag försöka mig på, att säga något som jag inte kan så bra, men jag tror du förstår.. Det konstiga är att NO1 P7 tror jag, har IOS 6 menyer o allt, det står även i under inställningar att det är IOS6, Apples operativsystem.. det är en ipad-mini kopia.. men den är inte kompatibel med Apples appar, utan jag laddar ner appar från google-play.. kan det då vara så att nån hacker har gjort om IO6 där man integrerat android 4.2 istället.. det har hänt flera ggr just när jag ska gå in på apples hemsida att den bara kopplar bort sig, så att jag är tvungen att dra igång webläsaren igen.. hände även tidigare idag när jag var på pricerunner, då jag skulle söka på ipad.. konstigt..
Har läst på forum att man ibland behöver "roota" android-telefonen/tablet(köpta direkt från kina) för att få fulla rättigheter till det som man faktiskt äger..
Kineserna lägger in sina programvaror med behörighet, man måste då ta bort, roota för att den ska vara fri och inte kontrolleras "utifrån".. tror att det är något sådant som behöver göras på denna telefonen men det finns nog många här på forumet som vet vad /hur man bör/ska göra..
Hade allting funkat så hade denna telefon/platta varit ett grymt köp.. jag trivs väldigt bra med den annars..
Jag var förbi en affär som håller på med androidtelefoner, reparationer,uppdatering mm.. jag hade vägarna förbi och hoppade in, visade upp No1 P7, mannen blev alldeles stel i blicken: Vi jobbar inte med såna.. då jag svarade, men det är en Android 4.2, han svarade igen ännu stelare: Vi jobbar inte med såna : )
Tabletkungen.se har annars 7" med telefon o gps med 1 års garanti.. visserligen inte i närheten med samma känsla,slimmad smal, apple-känsla, gjord i alu som No1 P7, men det funkar.. Allt är en prisfråga.. Apple är bäst men kostar..
Click to expand...