Fråga: No sd-ext. Inget externt sd kort!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Aclaim, 29 apr 2012.

1. Aclaim

Aclaim Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag bytte från min X10 till SGS2 så gjorde jag en lite tabbe när jag grejade med mitt minneskort.

Jag tyckte att det såg krångligt ut att ha en folder som hette external_SD som skulle ligga i Sdcard då alla filer sen skulle ligga i.

Så jag flyttade alla filer till sdcard och tog bort external_SD, detta innan jag fattade vad det innebar.

Någon som vet hur jag lättast flyttar tillbaka och återställer detta utan att förstöra appar och sökvägar...

2. Hotlips

Hotlips Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Prova att stänga av telefonen, ta ut SD-kortet och starta om telefonen. Stäng därefter av telefonen och och sätt tillbaka SD-kortet och se om systemet återskapar en tom External_SD.

Om systemet redan återskapat External_SD så borde du bara behöva flytta tillbaka alla filer för att få saker och ting att fungera igen.

Det som kan vara lite klurigt är att External_SD är en mount (Sym link) som systemet själv skapat och därmed är det troligtvis inte bara att skapa en katalog med samma namn och hoppas att det funkar.

Själv kan jag för lite om terminal kommandon i linux för att ge dig en rak instruktion hur du manuellt återskapar External_SD som ett mount till SD-kortet.