No SIM card …

Diskussion i 'Allmänt' startad av stickans, 12 februari 2012.

1. stickans

stickans Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Sitter här med en ny FG8 Android 2.2 köpt från Deal Extreme i Kina eller Hongkong, som ersättningsprodukt vid en reklamation av annan produkt som gått ur sortimentet. Tycker den verkar häftig med många finesser. Allt verkar bra, bortsett från att jag inte kan ring med den ...

Har ett Telia-abonnemang och har tidigare flyttat SIM-kortet från en Nokia till en Samsung utan problem. Nu kommer det upp: "No SIM-card". Först fick jag faktiskt upp ”No SIM card Telia”. Inte kul, men lite kul ändå i eländet. Hur då veta att jag råkar ha Telia? ;-) Ja, det visar dock att den hittat mitt Telia-kort. Fick sedan upp ”No SIM card i SIMM 2” Stoppade då i ett gammalt Telia kontantkort i SIM2. Då kommer det upp ”No service” på båda simkorten ...

Någon av er som har någon idé om vad som är fel och kanske till och med har något förslag till lösning? Om det nu finns någon. Den levererades från
    UK, så den skulle kunna vara avsedd för engelska marknaden, men jag tycker trots allt att det verkar lite långsökt.

Last edited: 12 februari 2012
  2. stickans

stickans Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag löste det själv. Gick ut på balkongen och kunde då ringa, trots att det först kom upp något av de meddelande som jag nämnde om i mitt inledande inlägg.

Sedan kunde jag som tidigare ringa från min plats vid datorn - där jag tidigare enbart fått dessa nämnda felmeddelanden. Det viktigaste är ju att den nu funkar, men lite brydd är jag fortfarande, trots allt ...