Fråga: Nöjda med samsung support?

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Likor, 10 jan 2022.

1. Likor

Likor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52
    Någon som haft med samsungs support att göra senaste tiden?

Herrejävlar vilket skämt säger jag.

De har en onlinechatt och där har jag skrivit. En medarbetare kopplas upp men så fort jag beskriver mitt ärende avslutas chatten och det står att inga medarbetare är tillgängliga.

Jag beställde en klocka som jag ville skicka tillbaka.

Det tog mig 3 veckor, flera mejl och chattvändor innan jag fick en retursedel så jag kunde skicka tillbaka den.
    De var mer intresserade av att få reda på om jag verkligen är säker att jag inte fått en retursedel. Va fan? Om jag fått det hade jag väl skickat in produkten för länge sedan.

Jag fick retursedeln postade iväg paketet men hörde inget på 1.5 vecka. Kontaktar dem igen via mejl, inget svar. Kontaktar igen via chatt. De kunde inte hjälpa mig men fick min mejl och medarbetaren lovade att återkomma dagen därpå. Tror ni hen gjorde det?

Nej.

Ytterligare flera dagar går och hör inget

Kontaktar dem igen. Nu en annan medarbetare lovar att kolla upp ärendet och återkomma. Men inte heller nu har de återkommit.

1 vecka har gått.

Nu idag skrev jag igen i chatten. Men så fort jag kopplas fram och nämner mitt ärende avslutas chatten och inga medarbetare tillgängliga texten kommer upp på skärmen.

Det är ett jävla skämt måste jag säga.

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 207
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det låter verkligen inget vidare. Normalt sett tror jag att en retursedel brukar följa med, så det var också lite märkligt att de tabbat sig där. De borde låta en printa retursedel från kundportalen.

3. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4 346

MINA ENHETER

Uselt.
    Låter ungefär som vad man läst om folks erfarenheter av Samsung Upgrade+.

Är det Samsung själva som kör detta eller är det outsourcat?

dannejanne gillar detta.
  4. inact_046

inact_046 Professional Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    7 100

MINA ENHETER

Samsungs support är väl egentligen bara besegrad i uruselhet av Google själva.

Har enbart dåliga erfarenheter och skulle aldrig köpa en telefon direkt från Samsung igen.

(Mina erfarenheter är när jag ville göra en retur på en Note 10+ med dålig skärm och trots att jag hade distansköplagen på min sida skickade de tillbaka telefonen till mig två (!!) gånger för att den var använd. Tredje gången accepterade de återköpet. Tog drygt tre månader att tå tillbaka pengarna...)

5. night77

night77 Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    8 707
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Kort svar, nej, inte alls nöjd med Samsung support, de lever i sin egen värld.. Man får en klump i magen varje gång man kontaktar de!

6. Kristy

Kristy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 152

MINA ENHETER

Det är tydligen ganska olika beroende på vem man får tag på.
    Jag returnerade också en Note 10+ för ett par år sedan och det var inga problem alls - retursedeln låg i förpackningen och var bara att klistra på och pengarna kom på tre dagar. (Nu har jag en ny Note 10+, men det är alltså en annan)

Just nu har jag ett pågående garantiärende med en Tab A7 som helt plötsligt tappat volymknappen. Där försökte jag först anmäla via deras skadeformulär, men sajten krånglade så jag drog iväg ett mejl istället och förklarade situationen. Dagen därpå fick jag svar där de bad om ursäkt för sajten och skrev att de skapat ett ärende åt mig och mejlar fraktsedel. Fraktsedeln dök dock inte upp så jag fick mejla igen, men morgonen därpå fick jag svar och ny fraktsedel.
    Detta var i slutet av förra veckan, och enda anledningen att paketet inte kommit iväg ännu är att jag var tvungen att beställa ny bläckpatron till skrivaren som just nu befinner sig någonstans i limbo på PostMord, men det är knappast Samsungs fel. :P Jag är mest nervös för att plattan skall försvinna på vägen faktiskt...

eastbound gillar detta.
  7. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 207
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    o_O

Förstår inte riktigt när bolag som omsätter miljarder inte kan sköta det där ordentligt, utan i stället skrämmer bort kunderna. Finns liksom marginaler att ta av och räknar man på det borde vinsten bli större än förlusten i det långa loppet.

Visst om det finns uppenbara tecken på användning eller något, men i annat fall är det ju bara löjligt, då reglerna är fullständigt glasklara. Kan NetOnNet, så varför kan inte Samsung? Jag har heller aldrig haft problem att returnera en öppnad produkt till Apple (nu har jag dock bara gjort det en gång, med senaste ipaden, men ändå).

night77, jogge och Kristy gillar detta.
  8. Heleg

Heleg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 175
    Misstänker att de lägger ut supporten på externa företag (för att spara pengar givetvis) och har inte gett dem ordentlig utbildning och riktlinjer.

Kristy gillar detta.