Någon som vet när denna kan beställas? Eller om det rent av finns någonstans där den finns på lager redan? Tack för svar!
Den du länkade till heter "Fold". Den nya heter "Flip" Nokia 2720 Flip 4GB Dual SIM - Hitta bästa pris, recensioner och produktinformation på PriceRunner Sverige
Verkar vara samma telefon, förmodligen feldöpt på prisjakt. Om du klickar på länken till Dustin i prisjakt så är det Flip du kommer till. Nokia 2720 Flip | Dustinhome.se
Welp jag lade in en beställning på hela två stycken. Tagga bli av med min Pix3l. Nu saknas bara Swish och BankID på KaiOS så är vi i hamn.
Kan man ladda ner Swish och BankID till den? Är jäkligt sugen på att köpa en redan i helgen. Men utan dessa två appar så är det inte intressant att köpa luren.
Har testat KaiOS på den tidigare Nokia banan telefonen. Tyckte dock att fysiska knappar med en del smartphone funktioner kändes styltigt och lite omständigt. Föredrar nästan en ren dumtelefon i så fall som en extra mobil. Jag tror KaiOS borde införa nåt rent touch interface för att överleva på sikt.
Med tanke på hur dåliga BankID är på andra plattformar, och då det tyvärr inte är open source, så skulle jag inte tro att det blir någon klient för KaiOS i första taget heller.
Google har också uppdaterat Android Go så det blir snabbare: Google's Android Go, a lightweight alternative for low-end phones is faster brags the company Så ett bättre alternativ för de flesta tror jag.
Jag lämnade tillbaka bägge telefonerna dagen efter de kom haha. Telefonen och dess knappar var så fånigt stora så det kände som att jag hade en tant-telefon. WhatsApp och Google Maps funkade orimligt bra, men saknar WhatsApp Web. Kunde dessutom inte få Google Contacts att synka till telefonen (men det ska funka), och facebook-appen använder verkligen m.facebook.com... Telefonen laddar också ohyggligt långsamt (550 mA på laddaren) så det gäller verkligen att man inte använder telefonen aktivt och sen litar på att en snabbladdning ska duga. Som sagt också saknar det BankID och Swish, så det funkar inte riktigt just nu... Hade planerat att i framtiden sikta mot en trevlig smartklocka med LTE istället. Även om man går åt rakt motsatt håll hehe.
Nån som använder den här mobilen? Enligt specen ska den klara av både VoLTE och VoWIFI, men är det någon svensk operatör (helst Comviq) som låter mobilen köra dessa tjänster i näten?