Nokia Lumia 925 lanseras 15/8-13

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 8 aug 2013.

1. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Hur tror ni den kommer tas emot?

Jag personligen var lite småsugen i början, men nu när 920 har samma (nästan iaf) mjukvara, så tror jag att jag väntar in 1020 eller den som ska lanseras vid eventet i slutet på året. Ryktas om en HD-lur med runt 5' skärm och som endast är 8 mm tunn, tunnare än 920,925,928.

Då blir den bästa och tunnaste. Fast då kan vi väl räkna med att den inte får 1020-kameran om den nu blir så tunn.

Nåväl, 925 får ju ändå anses som det vassaste som vi hittills får ta del av när den kommer.

Tror som sagt inte att många går till den från 920, men kanske det kan bli vissas första WP-lur, då den ger ett mycket elegantare och smidigare intryck än 920. Helt klart en grym första-lur inom WP, även för de som haft Lumior i de nedre prissegmenten.

Nå, vad tycker ni och vad tror ni om detta enhet?

2. slobo

slobo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har redan känt på en Lumia 925, och den var riktigt go kan jag säga. Sitter som ett smäck i handen, äntligen en skärm som kan matcha min 800 och en finfin kamera. Det kan vara telefonen som ersätter min nuvarande. Men vi får se vad den kostar framåt hösten, alternativt vad Nokia hittar på i vinter. Jag sitter fortfarande nöjd med min 800.

Den perfekta kombon hade varit Lumia 720:s (helt underbar telefon i den prisklassen(!)) skärmstorlek och anspråkslösa form och toppmodellernas upplösning och prestanda.

3. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag har läst att metallramen på 925 ska fungera som en antenn, och då undrar jag osökt om det går att lyssna på radio via BT? Det borde väl gå, då man på 920 behöver just sladden som antenn, men 925 har sin metallram?

4. slobo

slobo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

5. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

6. slobo

slobo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ja, har man en 920 så är det nog ingen direkt uppgradering. Det skiljer inte mycket alls. Lite bättre svärta, lite bättre kamera, lite lättare i handen. Samtidigt känns skärmen på 920 skarpare och bygget generellt robustare.

7. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Skärmen på 920 är faktiskt ruskigt skarp, ändå har jag inte den på högsta.

Sedan är det intressant det du säger om hårdvaran, för det som var negativt i början, tyngden och detta, har man nu vant sig vid så att de som är lättare känns plastigare, ömtåligare, på någon sätt.

Men klart som korvspad att 925 har sina fördelar och är en mycket bra lur.