Noob-frågor kring ny-rootad/flashad Hero.

Diskussion i 'Hero' startad av Jördis, 5 maj 2011.

1. Jördis

Jördis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag fick äntligen arslet ur vagnen och rootade min Hero och installerade Elelinux-6.2.0-Hero-Speedmachine-v3. Nu har jag dock ett par frågor.

* När jag körde orginal-rom så kunde man hålla in power-knappen och sen välja tyst läge. Vilket då resulterade i att telefonen var knäpptyst och inte ens vibrerade. Finns det något sådant läge även här? Kan bara välja att den ska vara tyst, men vibrera.

* Hur väljer jag andra ringsignaler/sms-signaler än de som är förinstallerade?

* Market verkar vara den gamla versionen och inte den nya som kom till Hero för några månader sen. Går det att installera/uppgradera på nåt sätt?

* Den kanske viktigaste frågan: jag vill INTE att telefonen ska pipa, vibrera, göra nåt jävla väsen alls för sig, när jag får email, men jag vill såklart att den ska göra allt det när jag får sms. Men båda kategorierna verkar ligga under "notifications". Så om jag väljer att den ska låta, så låter den för både sms och mail. Har jag helt fel i detta och hur gör jag för att den ska göra som jag vill?

2. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Välja meddelade-ljud gör du i varje enskilt program. Öppna sms-programmet, välj meny => inställningar och där kan du sen välja ljud. Gå sen in i epost-programmet och gör likadant! I epost-programmet kan du också välja bort notifieringssignal helt.

Sent from my HTC Hero using Tapatalk