Noobie-fråga: Market place

Diskussion i 'Desire HD' startad av dama, 6 januari 2011.

1. dama

dama Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har nyligen skaffat mig en DHD, och lyckas inte köpa betal-appar i market place, gratisappar fungerar bra, men jag får "ett serverfel har inträffat" när jag klickat på två gånger på köp-knappen.

Mitt google-konto är ett google apps for domains-konto, så att jag har knutit min domäns eposthantering till Google, och jag har försökt läsa på lite, och det verkar som att man inte kan använda ett "google-apps" konto när man vill använda market place köp-funktion.

Så, jag har också ett gmail.com-konto som jag använt tidigare för att handla saker genom Google checkout, men jag förstår inte riktigt hur man ska kunna lägga till ett till konto, var gör man det? Hur gör man? Eller är det något annat som är orsaken till att jag inte kan shoppa? (Mitt första inköp tänkte jag skulle bli "dogg catcher".)

Tacksam för lite hjälp!
    ::dama

2. olavbolaski

olavbolaski Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

du måste ju ha ett g-mail konto till och börja med som du kan skapa via googles hemsida. det lägger du till under "inställningar/konton och synkronisering" i telefonen.
    När du gjort det så går du in på market, väljer det du vill köpa och där får du lägga till ditt visa/mastercard-kort. Sen är det bara å köpa å vara glad!!

3. dama

dama Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det visade sig att man måste aktivera Google check-out genom sitt admin-konto för sin Google apps för domains, sen fungerar det bra!