Samma här, haft en Nook Color sen i våras, la in CM7 och sen funkat sjukt bra som tab.
Uppföljaren har 3h bättre batteritid, 50gram lättare, 11GB mera hd, dubbelt så mkt ram och sist men inte minst 1ghz dual core processor. Och det för samma pris. GRYMT!
Min nook color funkar utmärkt som budgetalternativ för tab(jag köpte den mest som läsplatta faktistk), men Nook Tab verkar vara riktigt grym även jämför med riktiga tabs.
Kindle Fire ser rätt intressant ut med. Tror den är ett bättre köp om man inte lägger in egna roms(Amazons browsers etc ska tydligen vara mkt snabbare trots att Fire har hälften så mkt RAM än NT), men ju ingen av oss som inte köper en Fire eller NT för att inte lägga in customs...
Enda är IMHO Kindle Fire är snyggare(aldrig riktigt gillat Nookens trademark, det assymetiska hörnet, samt att baksidan känns lite b), men jag hade nog hellre lagt 50 dollar mer på Nook Tab.
Förhoppningsvis har de fixat bättre högtalare på den med(enda nackdelen med min NC, volymen är rätt låg, men använder hörlurar oftast ändå).
EDIT: Lyckades just hitta en app som gör att man kan tweaka volymen(bla), så då var det problemet löst på Nook Color. 
https://market.android.com/details?id=com.dalingrin.nookcolortweaks&feature=search_result
Last edited: 21 november 2011