Normal energiförbrukning?

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av junk, 19 apr 2010.

1. junk

junk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Jag har läst att batteritiden försämras avsevärt om telefonen inte tillåts gå ner i viloläge. Precis innan jag satte i laddaren nu (batteriet var nere på rött) så rapporterade "Om telefonen" > "Batteriförbrukning" följande:

Pantheon 85%
    Android-system 13%
    Telefonen är inaktiv 2%

Betyder detta att telefonen varit inaktiv endast 2%? Är detta normalt?

Tack på förhand!

2. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Det ser ut som att den bara vilat i 2 % ja och det är inte normalt. VAd är det där pantheon för något? det ser ju klart ut att vara en batteritjuv.

3. mekstro

mekstro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Pantheon är Samsungs launcher/home. Det är nog ganska naturligt att den har ett högt värde.
    Jag kör dxTop istället och har motsvarande värden för den.

Edit: dxTop är inte synlig öht. Däremot har jag Andoid System på 84%, Cell Standby 9% och Idle 8%.

Last edited: 19 apr 2010
  4. junk

junk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm, skumt. Kan någon med pantheon kolla hur det ser ut hos dem? Hur byter man launcher?

5. d71

d71 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Vimla, Tre
    Telefon:
    OnePlus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Telefon:
    OnePlus 3
    Telefon 2:
    iPhone 7
    Info:
    Jobbtelefon
    Telefon 3:
    Google Nexus 4
    ROM:
    CM 12.1
    Platta:
    Sony Xperia Z3 Tablet Compact
    Övrigt:
    Nexus Player
    Du kan t ex ladda hem HelixLauncher (inte HelixLauncher 2) från Market. Klart mycket bättre än Pantheon. När den är installerad är det bara att trycka på Home-knappen och välja vilken launcher du vill använda. Kryssar du i checkboxen i botten på listan så används HelixLauncher som standard istället för Pantheon.

Last edited: 20 apr 2010
  6. junk

junk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för tipset, provar med HelixLauncher nu, ska se om det gör någon skillnad. topDx kostade pengar verkar det som, och appar kan man tydligen inte köpa i Sverige än...

Jag rapporterar tillbaka här när jag sett om det blivit någin skillnad. Frågan är om jag kan vara säker på att Pantheon verkligen är avdtängd bara för att jag valt Helix som default.... men märker väl om den dyker upp på "Battery use".

7. junk

junk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte laddat sen igår och den visar fortfarande grönt, så det är nog en förbättring där. Kollar jag "Battery use" nu så står det att Android-system tar 80%, känns betydligt bättre än att Pantheon tar allt.

Fortfarande lite konfunderad att inte viloläget tar mer, men det är ju å andra sidan precis det viloläge ska göra: inte ta energi.

HelixLauncher finns inte med på listan... frågan är om den är inbakad i "Android-system"?