Fråga: Note 2 - köp?

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av cthreepo, 20 feb 2013.

1. cthreepo

cthreepo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om man bor i en liten håla som i te riktigt stödjer 4g, är man bra dum om man köper en lte version av note 2an då?

2. geobjork

geobjork Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 263

MINA ENHETER

Det blir en sak som måsta övervägas. Jag bor i 4G-område och ångrar på min LTE telefon, den har ingen FM radio, något som 7100'an har, och krever et 4G abonnemang för att gjöra nytta. Nogot dyrare är den ochså. 3G är bra nog för meg.

Last edited: 20 feb 2013
  3. woxer

woxer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

man behöver typ inte "4g" om man inte ska antingen streama HQ video eller ladda ned filer till mobilen on the fly. för att kolla websidor fungerar ju "3g" alldeles utmärkt.

4. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Man behöver inte 4G, men jag skulle aldrig gå tillbaka till 3G nu. Så mycket snabbare med 4G, vilket man vänjer sig snabbt med :-)

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

5. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Du bör nog beakta att 4G troligen kommer få sitt stora genomslag 2013. Om du planerar att sitta på samma telefon i 24 månader så skulle jag absolut rekommendera 4G. Om du byter telefon en eller ett par gånger per år kvittar det väl iom att du inte har 4G täckning idag.

Jag valde 4G och ångrar mig inte. Jag kör 3G på jobbtelefonen och den känns väldigt långsam och mossig.

6. Illbleed

Illbleed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Bor också en håla utan 4g. Men ibland rör man sig där det finns och då är det väldigt trevligt! Som nån skrev innan 2013 är slut finns det nog 4g på det flesta ställen som idag har 3g.

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

7. fdacic

fdacic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tror att den stora anledningen till att du upplever så stora skillnader är för att det är så få som sitter på 4G. Sitter du på 3G nätet så delar du bandbredden med en hel del andra för tillfället.

8. 4ndroidz

4ndroidz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    669
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Lite 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Lite 5G
    Telefon 2:
    Alcatel 1S (2020)
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Plus (jobb)
    Det beror helt på vad du tänker använda telefonen till. Om du har Tre som operatör räcker säkert 3g-versionen gott och väl men om du har Telia eller Tele2 så är min rekommendation 4G av den anledningen att 3g-nätet mer eller mindre är oanvändbart på vissa platser. Sedan beror det på hur ofta du tänkt byta telefon. I mitt fall har jag haft en 2 års regel som innebär att jag ska ha telefonen i minst 2 år innan jag ska byta. I detta fallet blev det billigare att teckna sig för abonnemang på 24 månader än att köpa telefonen löst och sen teckna sig. Eftersom Samsung i början valde att endast sälja telefonen genom operatörerna så kan detta påverka priset. Redan idag kan man se svt´s kanaler live och utbudet kommer knappast bli mindre i framtiden så om du är intresserad av streama VOD så är min rekommendation att välja 4G. Sedan är det synd att 4G-versionen saknar FM-radio men det går att lösa med ett headset (t.ex Sony Ericson MW600 eller Sony MW1 Pro)