Diskussion: Note 2 kraschtest avklarat!

Discussion in 'Galaxy Note 2 - Allmänt' started by maloj, Feb 27, 2013.

1. maloj

maloj Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Så då har jag idiottestat min Note 2. Har alltid funderat över vad det är för stollar som tappar sina mobiltelefoner.

Gick uppför en spiraltrapp och halvvägs upp ska jag fippla upp mobilen för att se hur sen jag var och så slinter fanskapet och lyckas hitta den lilla springa som finns och falla ner åtminstone en våning till källarplanet... Fritt fall på 3-4 meter skulle jag tippa. Rejäl kraschljud när den landade.

Note 2an var i en läderplånbok. Synen som mötte mig var att bakre höljet hade lossnat liksom batteriet och telefonen låg med display ytan ner mot det grusade marmorgolvet. Inte en skråma????!?

5/5 NCAP.

RikNik likes this.
  2. ninjabear

ninjabear Teen Droid Medlem

Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Ryser när jag hör såna här skräckhistorier D:

3. DavidW

DavidW Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

You were lucky!
    Jag tappade min naken Note II en meter (max) och skärmen var i tusen bitar och mitt hjärta slutade ett tag :-|

4. maloj

maloj Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade du något skydd på?. Tror läderplånboken var öppen när den föll men måste ha landat på rätt sida. Lätt minneslucka lol

5. ikonane

ikonane Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tappat utan plånbok 2 gånger i stengolv, skulle gissa på ca 1m fall, silverramen blev kantstött men skärmen klarade sig. Tappade en gång med läderplånbok/skal även den gången klarade sig skärmen.

5/5