Problem: Note 3 Kameraproblem

Discussion in 'Galaxy Note 3 - Allmänt' started by zippo99, Jun 16, 2015.

1. zippo99

zippo99 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Har en Note 3 som jag fått problem med. Har rootat och har kört med Echoe rom och Android 4.4.2. Efter att jag la in N3 Echoe v23 som är Android 5.0 så går det inte att filma med videokameran. Bara fota. Återställde den till original med en stock rom med 5.0 men det går fortfarande inte att filma med den. Gjorde jag fel då jag installerade Echoe 5.0 direkt över 4.4.2? Skulle jag ha lagt in stock 4.4.2 och uppdaterat till 5.0 för att sen roota igen och lägga in custom rom? Eller kan det vara så att den helt enkelt bara gått sönder?

2. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vad händer när du försöker filma? Blir det bara svart? Spelar den inte alls in? Stänger appen ned när du trycker record? Moar info :)

Jag hade provat återställa den med ODIN för att se om det får liv i kameran - var det så du återställde? Testa kanske en tidigare version/annan ROM.

Det går inte att utesluta att den är sönder, men att den inte skulle fungera endast vid filmning känns ju rätt snopet. I de fall jag råkat ut för en ickefungerande kameramodul har det varit så att appen kraschat vid start eller sagt att kameran inte alls är tillgänglig.

Last edited: Jun 18, 2015
  3. zippo99

MINA ENHETER

Kameran fungerar vid vanlig fotografering. Kraschar och startar om då jag försöker filma. Ska testa lägga in 4.4.2 via Odin nu ikväll. Vet inte om jag gjorde nå fel då jag la in lollipop rommen direkt på den rootade 4.4.2.

4. zippo99

MINA ENHETER

Och där löste vi det då. La in 4.4.2 stock igen och nu fungerar kameran som den ska igen. :)

bernard likes this.
  5. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon: