Fråga: Note för PDF och några spörsmål till!

Discussion in 'Galaxy Note - Allmänt' started by Methaniel, Jul 27, 2012.

1. Methaniel

Methaniel Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag köpte en ny telefon till frun efter att sonen använt hennes Blade som toaborste. Nu ska jag inhandla en åt mig själv och jag har ställt in mig på en Note. Har dock några frågor till er Note användare.

Jag pluggar och det vi inte kan läsa oss till i böckerna får vi ut som PDF. Har ni hittat någon bra PDF läsare? Vet att det finns en bra till Ipad som en del klasskompisar använder där man kan göra noteringar i PDF dokument...vet dock ej vad den heter. Åker kollektivt till och från skolan (två timmar enkel väg) och använder den tiden till att gå igenom dagens föreläsningar, instuderingsfrågor m.m

Hur mycket stör ni er på det stora formatet?

Bör man vara medveten om något gällande Noten? Saker som kan göra att man ångrar att man köpte telefonen? Kommer jag ångra att jag köpte en Note för att ......?

Tacksam för svar!

2. Brix

Brix Teen Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Klassikern är ju såklart Adobe Reader :) Kör själv med den och den funkar utmärkt. Använder den dock ganska sällan.

Jag ångrar inte det minsta att jag köpte Note, bland dom bästa köp jag gjort i mitt liv!
    Riktigt bra prestanda och gudomlig skärm <3. Kommer nog inte byta den på flera år <3

Methaniel likes this.
  3. TMH

TMH Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Håller med föregående talare. Använder också adobe reader, men det finns en hel uppsjö med program till pdf filer, så det behöver du inte vara orolig för. Plus så har du s-pen som hjälper till.

Jag är väldigt nöjd med telefonen, kommer också behålla denna länge. Telefonen har blivit en fröjd på alla sätt speciellt med dem nya uppdateringarna som kommit OTA. För mig är det den ultimata telefonen på alla sätt, och apple kan verkligen kamma sig. Skärmen är heeeelt underbar och telefonen är snabb när man multitaskar osv.

Men som för allt annat finns ju också svagheter...
    Den första är konstigt nog skärmen. Vid mörka partier kan bilden bli pixlig och grynig, kallas för black clipping, och man ser det när det är mörkt i rummet. En störig detalj men som man kan leva med.
    Den andra är storleken, det finns många fördelar med en stor skärm, men den är trots allt stor. Så telefonen kan vara en aning klumpig ibland och man måste i stort sätt alltid använda två händer.

Har du is i magen hade jag nog väntat in note 2, bara för att se hur den blir, innan du bestämmer dig. Telefon marknaden utvecklas ju så sjukt snabbt.

Hoppas jag bidragit med ngt.

Lycka till

Methaniel likes this.
  4. Methaniel

MINA ENHETER

Tack för inputen, jag kommer nog inte invänta Note 2, min telefon håller på att bryta ihop och den kommer nog ej hålla ihop tills den kommer ut på marknaden. Storleken kommer nog inte vara ett problem för mig. Har oftast en väska av något slag med mig, eller en barnvagn med ficka. Och snart komemr ju hösten och då har man jacka.

5. TMH

TMH Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Perfekt, då är det bara att köra på Note. Du kommer bli helnöjd! Ett tips bara... När du köpt den, så uppdatera dess mjukvara innan du installerar en massa appar o sånt. Uppdateringen inkluderar ICS, o vissa appar kan klydda när dem optimeras till ICS.

Ha de bra!

Methaniel likes this.
  6. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Rekommenderar ezpdf för pdf-filer. Man kan göra anteckningar i filerna etc. Jag använde noten och denna app för att signera bostadsrättsförsäljningskontrakt på distans i våras. :)

Methaniel likes this.
  7. Methaniel

MINA ENHETER

Ekofasc, precis vad jag letade efter! Tack för tipset!

8. Atkinson

Atkinson Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Noten är kanon men om du inte ska ringa så är det väl bättre att köpa en läsplatta. Snart kommer ju Google Nexus 7 (pris ca 2000 kr).