Note - fungerande ersättning för penna/papper?

Diskussion i 'Samsung' startad av Ortos, 18 mar 2013.

1. Ortos

Ortos Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Jag funderar på att införskaffa en Note framförallt för studierna. Min fundering är framförallt runt anteckningsmöjligheterna på plattan.

Är det någon här på forumet som har den och aktivt använder den för att anteckna på t.ex. matte föreläsningar? (Jag pluggar till civil ingenjör) Upplever man det mycket krångligare än att använda block och penna? eller enklare? Fungerar den bra även om man kommer åt skärmen med handen när man skriver med pennan? Fungerar den att använda en hel föreläsning istället för block och penna?

Är det någon som använder plattan till studier så skulle jag gärna höra lite kritik om hur det fungerar!

Tack på förhand!

2. islandmountain

islandmountain Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag har själv den första Noten, och den funkar inte så jättebra att anteckna med, känslan med pennan är inte riktigt rätt.
    Men med med Note II och 10.1 så har Samsung förbättrat det avsevärt, och det känns nästan lika naturligt med pennan på skärmen som om man använder en vanlig penna och papper.
    Min kompis använder en 10.1 i skolan och den har ersatt alla anteckningsblock för honom. Formmatchningen är också riktigt bra, så man kan enkelt göra raka rutor och sträck när man antecknar.
    Att man lägger handen på skärmen är inget problem, för man kan enkelt växla mellan att den känner av både penna och hand eller av att den bara känner av pennan.
    Jag skulle säga att det varken är krångligare eller enklare att anteckna med Note 10.1, men den stora fördelen är ju att man slipper alla dessa anteckningsblock...

3. DavidW

DavidW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER