Problem: Note hittar inte SIM-kortet

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av alhe, 3 september 2012.

1. alhe

alhe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gjorde en programuppdatering 1 sep som automatiskt visades. Efter omstart frågades efter nätverkskod. Trodde att det var koden till 4G routern. Men icke. Efter kontakt med Telia och Samsung support kan följande summeras. Har gjort backup via Kies. Har gjort fabriksåterställning utan framgång. SIM-kotet fungerar i annan mobil. Vid fabriksåterställning påverkas inte programvaran. Samsung påstår att det är fel på simkortsläsaren, men hur kan det gå sönder vid en uppdatering. Jag tror att det hänt något vid uppdateringen av programvaran. Kan man göra om uppdateringen eller backa till tidigare version?

2. CEdlund

CEdlund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50

MINA ENHETER

Exakt samma sak hände mig (jag var testpilot och vann en telefon av Samsung) Jag lämnade in den och då hade "verkstaden" tagit tillbaks till 2.3. När jag sedan uppdaterade till 4.0 igen så uppstod felet igen! Hyfsat irriterande.

alhe gillar detta.
  3. alhe

alhe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Android 4 eller 2.3?

Kan du köra med android 4 eller är du kvaar på 2.3?

4. CEdlund

CEdlund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50

MINA ENHETER

Jag måste lämna in den igen eftersom den pajade när jag uppgraderade till 4.

5. snow_man

snow_man Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

samma sak hände mig..

...vid uppgradering från 4.0.3 till 4.0.4 inatt.
    Helt plötsligt är Noten operatörslåst och vill att jag ska "ange kontrollnyckel för nätverkslås". Vore ju kul om det gick att lösa utan att roota om. Sitter någon här på svaret? (Har inte varit i kontakt med Samsung än men om man läser runt så verkar ju dom strunta i det helt och hållet.)

6. alhe

alhe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har varit i kontakt med Samsung

Fick instruktion om en mer omfattande fabriksåterställning, men det hjälpte inte. Supportkillen var mycket bra, men hade inte hört detta problem. Fick tel till Samsung i Kista, jag bor i Bålsta, för att de ska backa till tidigare version. Opererades för prostatacancer i onsdags och kommer först i nästa vecka åka till Kista.

7. alhe

alhe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lämnade in min Note 6 sep till Samsung service i Kista. De sa att de måste byta en reservdel. Klar nästa vecka. Ska bli intressant att få deras svar på frågan varför man måste byta en reservdel vid uppdatering av programvaran.