Övrigt: Note S

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Facit, 9 feb 2012.

1. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

2. CEdlund

CEdlund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50

MINA ENHETER

Det känns lite märkligt att man har så bråttom att uppgradera med nya modeller hela tiden. Jag har svårt att tro att skillnaden blir så stor. Det är dock positivt att de verkar bli en fortsättning med flera lurar i denna storlek eftersom jag älskar denna telefon.

3. janhol

janhol Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

4. AVR4000

AVR4000 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

MINA ENHETER

Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Det är jag som spekulerat i den andra tråden och ryktet beror på att Samsung fått WiFi-certifiering för tre modeller som kallas GT-N8000, N8010 och N8013. De teorier som framförts har bl.a handlat om en s.k Galaxy Journal "för Verizon" och det skulle i.o.f kunna dölja sig bakom antingen 8010 eller 8013.

Här finns det ursprungliga ryktet inkl dokumentet om certifieringen:

http://pocketnow.com/android/samsung-gt-n8000-galaxy-note-sequel-is-really-a-tablet

Det som ev kan dölja sig bakom dessa beteckningar är antingen någon form av uppdatering av Noten, alternativt en CDMA/LTE-version, Galaxy Journal för sådana operatörer.

Om Samsung uppdaterar Noten även i GSM-version (N8000) beror det i.s.f på att den fått ett så pass bra mottagande att de känner sig säkra på att släppa ut en förfinad modell - dock kvarstår ju frågan hur mycket de egentligen kan uppgradera på så kort tid.

Men en teori är att de först testat marknaden med Noten, då den visat sig vara en framgång har ett beslut fattats att lansera en ny Note (Journal?) som dels har ICS som standard, ICS-menyknappar (som Nexus), uppklockad CPU, förbättrat S-Penstöd (i fler program m.m) och som lanseras på bred front i form av en N8000 för GSM/WCDMA/LTE och N8010 och N8013 för CDMA/LTE-operatörer såsom Sprint och Verizon i USA.

Med tanke på AT&Ts och Samsungs påkostade reklam för Noten kommer N7000 att stanna kvar i sortimentet för ett bra tag. I.a.f hos just AT&T.

AT&Ts Note har en Snapdragon-processor p.g.a att det enligt uppgift saknas stöd för Exynos för LTE-bruk, detta i sig skulle kunna motivera en omarbetning i form av en ny Exynos MED LTE-stöd.

Allt detta är inget annat än spekulationer, dock har de ju ett visst stöd i det länkade dokumentet.

5. R3b0rn

R3b0rn Impartial Droid Moderator

Mottagna gillanden:
    6 733
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    Som sagt... HTC är det som har mage att släppa htc titan och 3månader senare htc titan2...

Tror inte samsung skjuter sig själva i foten sådär. Inte en chans...

| MIUI XJ Powered Galaxy Tab 7 P1000 | T4p4t4lk |

6. AVR4000

Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Telefon 2:
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Jag är inte riktigt övertygad om den teorin, d.v.s att Samsung skulle vara så generösa att de INTE släpper en annan Note-version som N8000.

Det troliga scenariot är sannolikt dels en CDMA/LTE-variant och dels en LTE-version ihop med GSM/WCDMA.

Tar vi Galaxy S II som exempel har den ju lanserats i LTE-version, bl.a som Skyrocket och något liknande lär hända med Note.

Således blir en GT-N8000 mycket riktigt en uppgraderad LTE-Note med ICS som standard - huvudorsaken till modellen är naturligtvis LTE men också för att få ut den hos fler operatörer.

Då dokumenten är tydliga med modellbeteckningarna på certifierade enheter och LTE rullas ut mer och mer vore det närmast ologiskt om Samsung INTE släppte en LTE-version. Att AT&T köpt in en variant av Note är ju inget som hindrar en annan version.

Det är också sannolikt att Noten delvis utgjort ett "experiment" för Samsung - ett sätt att testa marknaden för konceptet och att mottagandet gör det logiskt att bredda kompatibiliteten.

7. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Skjuter i foten? Vad svamlar du om nu?

8. AVR4000

Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Telefon 2:
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Jag har hittat en del annan information som antyder att GT-N8000 är en annan enhet än en direkt Note-ersättare.

Detta då det dykt upp rykten om nya färger för Noten med start i mars, samt annan information som antyder att N8000 troligen rör en ren operatörs-brandad variant och inte en helt ny modell.

I.s.f är det den s.k Galaxy Journal för Verizon som döljer sig bakom. Här kommer länken till den nya färgen:

http://www.androidcentral.com/berry-pink-galaxy-note-reportedly-coming-early-march

Det är i.s.f helt klart att släpper Samsung en rosa Note är det ett tydligt tecken på att modellen INTE kommer att ersättas under MWC. Däremot i.s.f följas upp av andra versioner men alltså inte en direkt uppföljare.

Med denna nya information tillgänglig har mitt intresse att köpa Note ökat kraftigt då det känns som att hindren är undanröjda.

Jag avskriver därmed mina tidigare gissningar och lägger därmed in gissningen att det bakom GT-N8000 alltså döljer sig en Galaxy Journal i form av en Note med CDMA/LTE-radio samt ICS som standard.

Det nya färgalternativet motbevisar en ersättare tämligen kraftigt.

9. D2N2

D2N2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

1. mobil.se har mindre koll än min mor på mobiler...De sållar extremt konstigt bland bloggarna.
    2. Det kommer komma en uppdaterad version av note. Den blev så pass lyckad. Dock kommer inte releasas någon i sverige för 2012 är över! 2013 kommer det en ny!

Visst, de kan släppa en med LTE och annan skäm möjligen. Men det ser jag inte som en ny enhet.

Last edited: 10 feb 2012