Problem: Noten var ett dåligt köp.

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Densvenske, 25 april 2013.

1. Densvenske

Densvenske Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej Har haft problem med min note efter 6 månader när den var ny och då lämnade jag in den på lagning och de bytte kontakten i botten på telefonen. för den laddade när den inte var i kopplad nu 2 månader senare samma jäfla fel.

har nog inte haft någon telefon som har strulat så här?

Finns det chans att försöka kräva ny eller pengar tillbaka?

2. The

The Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

• Beroende på om felet uppkommer inom 3 år eller under garantitiden, om det är ett ursprungligt fel och om du klagar inom två månader från det att du upptäckt felet. Det beror också på om det går att laga felet.
    • Laga felet max två gånger - i första hand har butiken rätt att laga samma fel två gånger, inom 2-3 veckor från att du lämnat in mobilen för reparation. Skulle mobilen gå sönder en tredje gång, måste butiken ta in ta in mobiltelefonen och undersöka om det verkligen är samma fel, du ska inte behöva stå ut med att butiken gör sina lagningsförsök på samma fel en tredje gång. Om det är olika fel har butiken rätt till några fler lagningstillfällen.
    • Likvärdig mobil - kan inte butiken laga mobilen på dessa 2-3 gånger har du rätt att få en ny, likvärdig mobil.
    • Pengarna tillbaka - kan butiken inte laga eller byta ut mobiltelefonen, då har du rätt att lämna tillbaka telefonen, få pengarna tillbaka och avsluta ett eventuellt abonnemang utan kostnad.
    • Rätt till skadestånd - har du om du haft faktiska kostnader i samband med reklamationen, t.ex. att du haft högre telefonkostnader eller resekostnader då du åkt fram och tillbaka till butiken.

3. Hawksley

Hawksley Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag hade samma problem som du för några månader sedan. Testade att använda en gammal htc-laddare istället för den medföljande samsung-laddaren, och sedan dess har det inte varit några sådana problem!

4. stelin

stelin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    915

MINA ENHETER

Låter mer som fel på din miniusb kontakt i laddaren är skadad, försökt trycka in kontakten felvänd?

5. ateland

ateland Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

i know

hade samma problem på min sgs2 och detta löstes med en liten skruvmejsel som jag lixom knuffade kontakten lite mer åt dem koppar kontakter som är på laddningssladden. detta ser du om du kollar in i mini usb porten. har även hört om folk som testat 5-56, vet ej om det är att föredra dock.

6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1.057

MINA ENHETER

vanligt fel på note 2 och s 3 med.. försa man ska göra är att kasta usbsladden man får med åt helvete och köpa en ny sen är problemet borta.

7. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Hade samma problem med min note. Beror på smuts i kontakten. En liten liten skruvmejsel gick bort vad det nu var och nu fungerar allt igen.

Sent by Tapatalk from my Samsung Galaxy Note.

8. Twicefire

Twicefire Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    76
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Hade också rätt mycket strul med noten fick lämna in den men orkade inte efter andra gången så sålde den istället.