Problem: Notificationljud i multiuser-läget

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Stingray454, 19 jan 2015.

  1. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Hej G3-ägare!

    Jag har en G3 med lollipop som jag är galet nöjd med. Min tjej har för tillfället ingen mobil (hennes gick sönder och hon har en jättegammal som bara funkar att ringa med som backup). Ibland vill hon låna min telefon om hon ska iväg någonstans för att kunna facebooka, ta bilder, posta på instagram osv. Jag satte upp en egen användare åt henne så hon har alla sina egna appar osv, vilket fungerar skitbra.

    Problemet är bara att notifications och ljud verkar skita i vem som är inloggad. Om hon t ex har messenger igång på sin användare, och sedan tar jag tillbax telefonen och loggar in som mig igen.. då plingar telefonen till varje gång hon får ett meddelande. Det innebär att min telefon piper, tjuter och plingar lite titt som tätt fast jag inte får egna notifications.

    Det känns ju som antingen en bugg, eller iaf ett betéende man bör kunna styra, men det verkar inte finnas några inställningar för det. Är det meningen att det ska fungera så? Lösningen hittills har varit att mutea notifications på hennes appar men det känns ju minst sagt som en dålig lösning.

    Någon som vet om det går att lösa så att man bara hör sina egna notifications?