Problem: Notifieringar direkt på låsskärm och lite till

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av r_o_n, 7 nov 2013.

1. r_o_n

r_o_n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 11 pro max 64GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE
    Telefon 3:
    iPhone 5S
    Platta:
    iPad pro 12.9" 128GB cellular
    Info:
    Logitech Create Keyb Apple pencil
    Övrigt:
    Gått tillbaka till Apple, men stannar kvar på forumet. :)
    Nu är det några saker som irriterar på nivå, typ "byt telefon". :)

Z1/Android har väl marknadens dödaste låsskärm, eller? På den vill jag, som på iPhone, se om jag fått samtal som jag missat sms, mail, nya inlägg i tapatalk/facebook osv.

De olika launchers, om jag är på rätt spår, som jag sett kräver i princip programmeringskunskaper. Jag vill lägga dit och sedan fungerar det.

Faktum är, bra för det sociala livet irl, minskat mitt mobilanvändande radikalt, detta för ett operativ som är både ologiskt och dåligt genomtänkt..

Dessutom så i notifieringsskärmen som man kan dra ner står 90% onödiga grejer. Hjälpfiler i operativet som "tipsar" appinstallationer och en massa tjafs som gör att det väsentliga "drunknar i "bruset".

Googlemailappen är med totalt ologisk. Går man in på den så står det x antal olästa, klickar man på denna som kommer man till en tom skärm. Får dra allt åt höger och gå in i undergrupperna för att se vad jag fått. Sedan delas det i socialt, kampanjer osv. Jag skiter totalt i denna indelning, hur får man alla mail på ett stället UTAN googles idiotgrupperingar?

Det är snudd på att man snart menar nedanstående till 100%
    Någon som vill byta till sig en svensksåld Z1 (med 64GB minneskort) låst till tre mot en iPhone 5S?

2. kryddan

kryddan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Original OOS 5.1.5
    Telefon 2:
    LG Google Nexus 5
    ROM:
    Original 7.1.2 root
    Telefon 3:
    LG Google Nexus 5
    det finns appar eller tredjepart låsskärmar som du kan lägga in som gör att du får dessa "pop-up" på din låsskärm.
    Kommer inte ihåg vad den heter just nu. Testade den på min Samsung Galaxy S4 och den fungerade bra efter lite pill. Jag fann dock att jag inte hade någon nytta av den så jag tog bort den.

missade samtal ser jag på min låsskärm iaf. sms, tapatalk, facebook, G+ kommer alla i notifybar, men går att konfigurera om med den appen jag pratade om. Skall se om jag kan hitta namnet på den. GMail appen kan du få ordning på. Du får gå in på din GMail på datorn. Där kan du ta bort dessa "kampanjer, socialt" mm. Jag störde mig också på det.

Jag har en iPhone 4S svart 16GB (tele2) som jag kan byta med annars :)
    Nä, skämt o sido. Byt INTE bort din Z1. du kommer att ångra dig. Ge det lite tid så kommer du att lösa detta till det bättre :)

här har du en variant https://play.google.com/store/apps/details?id=robj.floating.notifications
    vet inte om den dyker upp på din låsskärm dock.

Sök på "lock screen notifications" i Play Store så får du upp en del alternativ.

Last edited: 7 nov 2013
    r_o_n gillar detta.
  3. Dentist

Dentist Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Allt detta går att fixa typ på 5-10 minuter. Så mycket frustration p.g.a. ingenting :) Märks att AjFån folk är vana att allt är serverat... :D Kolla in appen NiLS. Funkar utmärkt.

Sent from my C6903 using Tapatalk

kryddan gillar detta.
  4. zero

zero Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra
    Platta:
    Galaxy Tab S9+
    Om du inte redan kollat in dashclock så rekommenderar jag dig att spana in den.
    Det finns oändligt med möjligheter med alla extensions, jag gillar att den är clean till skillnad mot många andra

Skickat från min Sony Z1 via Tapatalk

Bifogade filer:

5. r_o_n

r_o_n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE
    Telefon 3:
    iPhone 5S
    Platta:
    iPad pro 12.9" 128GB cellular
    Info:
    Logitech Create Keyb Apple pencil
    Övrigt:
    Gått tillbaka till Apple, men stannar kvar på forumet. :)
    Rätt så bekvämt att ha det serverat. [​IMG][​IMG]
    En Z1 med ios hade varit det ultimata....
    Apple verkar ha kommit lite längre än Android gällande operativsystem. Tyvärr måste den jailbreakas för att ge 100%. Vill man ha mer internminne måste man byta lur.Dessutom är den strypt gällande filöverföringar och har en diotisk låsning till iTunes.

Men, men, jag ska väl lyckas till slut jag med. Tack för svar & länk, uppskattas. [​IMG]

Last edited: 7 nov 2013
  6. _Samuel_

_Samuel_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Så som jag förstått det så är Android inte lika "enkelt" som iOS, men samtidigt så kan man modifiera och ändra exakt hur man vill ha det på android. Exempelvis widgets på android, verkar inte finnas någon motsvarighet till det i iOS?

7. night77

night77 Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    8 665
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Det är flexibiliteten som Android har som gör att folk köper den .. nu kan du helt enkelt förvandla din telefon till vad som helst med hjälp av olika appar :)

Om du hade nu IOS så hade du suttit låst ..........

det värsta som störde mig på IOS att man kunde inte ladda ner en "Profil" app som hjälper till att ha olika profiler på telefonen beroende på om man är upptagen, sover o.s.v. letade i ett par veckor överallt och kunde inte hitta sånt för IOS.. därför blev iphone nobbad flera gånger av mig när säljaren försökte sälja den till mig :)