Hej,
Har införskaffat mig en P20 pro efter att ha kört iPhone i alla tider... funkar bättre än förväntat i de flesta avseende.
Appar flyter inte lika bra i P20 Pro, och då jämför jag med en iPhone 6S som har några år på nacken, flytet när man scrollar i t.ex. LinkedIn, Facebook m. fl. är som dag och natt jämfört mot iPhone (till Äpplets fördel), men det är väl den enda drawbacken tror jag som kanske mer beror på apputvecklarna än på Android? Trevlig kvalitet, fantastiska bilder och jag kan sitta i timmar och finjustera i bl.a. Nova.
Men… jag kan inte för min värld hitta lösningen på notifikationer som liknar de som finns i IOS. Om jag t.ex. får ett meddelande på Messenger, eller ett mail, missat samtal, eller en Omni nyhet så kunde jag i Iphonen bestämma om detta skulle dyka upp på skärmen, antingen överst (alerts) eller mitt på (banners), kunde även bestämma om den skulle bestå tills jag manuellt tog bort notifikationen eller om den bara skulle flasha till en kortare stund.
Det som sker med min P20 Pro är att jag får notifikationsljudet och en liten ikon högst uppe till vänster, thats It.
Jag har varit inne i flesta menyerna, bl.a. energisparläge mm.
Kan det vara så enkelt att denna typ av notifikation inte finns i Android.
Tacksam för råd!
Ps. det gäller inte texten Always On skärmen
![[IMG]](proxy.php?image=https%3A%2F%2Fwww.bobology.com%2Fmembers%2Fimages%2F458d.jpg%3Fcb%3D20180511130235&hash=b3c2622fa956e768ad822d0451f0a3a3)
Click to expand...