Problem: Notifikationsslide som hoppar

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av flundst, 1 aug 2014.

1. flundst

flundst Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ny på forumet! :)

Har sen ett tag, kommer inte ihåg när det började lagt märke till att när man drar ner notifikationsgardinen så hoppar den runt, upp och ner, på ett buggigt sätt.

Inte jättehemskt egentligen men stör mig som kontrast till min i övrigt tokvackra och smootha Nexus.

Har återställt utan att lagget försvann. Tidigare allting stock men numera rootad telefon.

Någon som har en fix eller vet vad som orsakar?

Funderar på om det kan vara någon av de statiska notifikationerna som ligger där som ställer till det, kanske tasker, ska testa!

2. mickebach

mickebach Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Samma för mig. Får för mig att det började när Chromecast-appen fick stöd för att skicka hela skärmen, alltså när "överför skärmen" - ikonen i snabbinställningsmenyn började dyka upp oftare. Irriterande.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

3. flundst

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Okej testade att stänga av Tasker så den permanenta notifikationen försvann, och vipps så rullar gardinen som den ska igen!

Andra notifikationer, exempelvis att den är kopplad till datorn via MTP, påverkar inte.

Går det kanske att stänga av taskers notifikationsikon på något sätt? :/

Testa liknande om det fungerar för dig också, skickar mail till taskers utvecklare.

4. Joiis

Joiis Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Asus Nexus 7 (2012)
    Håll in på notisen, app info och bocka ur show notifications.

5. flundst

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Grejen är att orsaken till att Tasker har en permanent notifikation är att android då tillåter Tasker att fortsätta vara en 'foreground-process' och inte prioriteras bort.

Det finns ett sätt att stänga av enbart den permanenta notifikationen om man öppnar Tasker/Preferences/Monitor och checkar av 'Run in foreground'. Det löser problemet men kan dock leda till android prioriterar bort Tasker och att vissa profiler kanske därför inte fungerar som dom ska.

Kom förövrigt fram till att problemet endast uppstår om man har en profil som använder 'Proximity Sensor' contexten, tar man bort det fungerar allt igen.

Länkar till tråden på Taskers forum om det skulle dyka upp något vettigt och någon mer letar efter en bättre lösning!

https://groups.google.com/forum/#!topic/tasker/O2WAcPDhPaI