Problem: Notis "läsfel. Försök igen. "

Diskussion i 'Xperia Z2 - Allmänt' startad av Bettanboop, 23 feb 2015.

  1. Bettanboop

    Bettanboop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2011
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag har en notis som from imorse dök upp hela tiden då jag pluggade in mitt brusfria headset. Jag har haft en auto launch app som skall sätta igång min musik direkt när jag pluggar in hörlurar för att det är bekvämt. Och det är i samband med detta som den notisen började dyka upp och så låter den till.
    Enormt irriterande då jag inte har en aning om vad det är som krashar!
    Sagt och gjort kaj avinstallerade den appen och tog bort smart connect, startade om telefonen 2 ggr utan resultat! Kan någon tipsa om vad det kan vara som krockar? Har ingen annan ny app installerad...[emoji15]
    uploadfromtaptalk1424719377947.png
     
  2. tobias84

    tobias84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    741
    Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    Enda gången jag får läsfel så är när telefonen misslyckas med läsning av NFC. Ingen NFC-produkt som kommer i närheten av telefonen?
     
  3. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 594
    Mottagna gillanden:
    4 904
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    När kompisen fick läsfel i tid och otid var det NFC som spökade.
     
  4. Bettanboop

    Bettanboop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2011
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Nej det enda jag har är ju smart band och det funkar ju som vanligt...
    Eller!? Ska kolla det genast!
     
  5. Bettanboop

    Bettanboop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2011
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Vad gör jag då? Installera om den?
     
  6. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 993
    Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Du har inte något skal som du har något kort i med NFC som kommer åt baksidan när du viker runt det, väldigt vanligt. Enklaste lösningen är att stänga av NFC bara, eftersom ditt Smartband är uppkopplat till Bluetooth behöver du inte ha NFC aktiverat för dess skull längre. Ska du para något nytt är det bara att slå på NFC temporärt. Får du fortfarande upp samma meddelande framöver skulle jag rekommendera att omsynka Smartbandet.
     
    Bettanboop gillar detta.
  7. Bettanboop

    Bettanboop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2011
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jooo det är väl klart att jag har kort i mitt skal!! Ååå, trodde jag kunde slippa ha plånboken imorse och stoppade in korten där!! Ja nu när jag stängde av den tog bort korten är problemet löst!! TACK!! ✌Bockar bort nfc ändå då jag bara har bandet, trodde jag behövde ha både och!