Fråga: NotiStar och aviseringar som plingar till

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Heleg, 21 jul 2023.

1. Heleg

Heleg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 174
    Jag har i min S23U under GoodLock installerat NotiStar eftersom jag vill hålla koll på vilka aviseringar som dyker upp men den visar ju inte alls alla aviseringar.

Jag har råkat ut för aviseringar som ger pling i mobilen och då har jag tittat bland aviseringar och inte sett någon ny avisering, inte heller NotiStar visar vad det kan vara för avisering, trodde liksom det var vitsen med den appen.

Jag har även långklickat på aviseringar som jag vill att de ska vara tysta och ställt in dem att vara tysta, jag får ändå pling i mobilen från icke existerande aviseringar... Jäkla irriterande är det.

Någon annan som testat NotiStar eller har samma problem?

2. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 370

MINA ENHETER

Om du går in på Inställningar - Aviseringar - Avancerade inställningar - Aviseringshistorik kan du se där vad som spökplingar?

Behöver förvisso inte vara en avisering som får telefonen att plinga.

Edit: Såg att det finns en app som heter NiceCatch i GoodLock som kanske är det du söker istället för NotiStar

Last edited: 21 jul 2023
    frassedylan, Kristy och jnsson gillar detta.
  3. Heleg

Mottagna gillanden:
    2 174
    Tack för tipset, NiceCatch visar inga aviseringar, det verkar bara vara inställningar för aviseringshistoriken.

Jag letar vidare...

Tycker inte att Samsung löst det speciellt snyggt i det här fallet, i övrigt tycker jag att det mesta är bra med mobilen.

4. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 370

MINA ENHETER

Är du säker på det? Enligt bilderna finns det vibrations history, toast history, screen wake up history...

Beskrivningen är till med
    Check the cause of unexplained actions on your device

5. Heleg

Mottagna gillanden:
    2 174
    Nej, jag är inte säker men jag hittar bara inställningar...
    Screenshot_20230721_144007_Nice Catch.jpg

6. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 370

MINA ENHETER

Klicka på vibrations history tex

Edit: Du måste klicka på texterna
    Strecken visar att det är en knapp vänster om |

Och nu när du vet det så finns det ett antal text knappar att trycka på bland inställningarna, inte bara i NiceCatch

Screenshot_20230721_144508_Nice Catch.jpg

Så här ser det ut när jag klickat på vibrations history

Screenshot_20230721_144751_Nice Catch.jpg

Kristy gillar detta.
  7. Heleg

Mottagna gillanden:
    2 174
    Ah, tack.

Den enda som visar något är Screen Wakeup, alla andra är tomma...

Jag håller koll framöver och ser vad som händer.

8. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 370

MINA ENHETER

Sen tycker jag att man ser mer info bland Androids inbyggda aviseringshistorik än vad man gör i NiceCatch nu när jag testat det. Men med det sagt så verkar NiceCatch kunna fånga flera saker än bara aviseringar så på så sätt är den bättre men man kanske inte får så mycket info

Screenshot_20230721_145024_Settings.jpg

9. Heleg

Mottagna gillanden:
    2 174
    Min sambo har en Note 10 plus och får aviseringar i tid och otid i den så hon har slutat att titta på den och missar mess mm...

I Nice Catch under Screen Wakeup History så stämmer aviseringarna delvis överens med Sys. gränssn. och jag har lyckats stänga av aviseringsljudet från den genom att långtrycka på Sys. gränssn. i Nice Catch men det dyker upp fler aviseringsljud...

Jag tror det handlar om aviseringar där det står Parkoppling av enheter men de syns inte i Nice Catch, den aviseringen visas bara någon sekund sen är den borta... Det gäller tydligen att hinna långtrycka på den för att stänga av aviseringsljudet, jag kanske lyckades med det inatt men det visar sig om mobilen kommer att sluta att avisera med ljud i tid och otid.

Att Nice Catch inte lyckas visa den appen tycker jag är riktigt uselt...

Är det annars någon vet vilken app som visar det meddelandet, jag har googlat men inte hittat något (kanske söker på fel sak...)