Nu åker snart Samsung Galaxy S in i väggen

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av korikou, 13 dec 2010.

1. korikou

korikou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    :mad:Är nådigt trött på lilla Galaxyn nu... Den låser sig titt som tätt, "durrar" till, stänger ner program, om den börjar synka när man gör något annat så är det ungefär allt den klarar av - den låser sig även om det kommer sms, den synkar och man kör facebook t.ex samtidigt (so much för multitasking). Detta börjar bli tröttsamt då jag måste starta om telefonen om dagarna - och det i sig är en process som tar lång tid innan allt rasslat igång.

Fattar inte vad som har hänt, inte gjort något "extra" med den - den har börjat såhär på sistone. Laggar, fryser, durrar, stänger av program - verkar tappa 3gnätet ibland och då får den panik. Mycket tröttsamt. Är det någon mer som har erfarenhet av såna här problem? Och vågar den "durra" en gång till när jag bara ska kolla Fejjan, då riskerar den att åka in i väggen. :ehm:

Ps - något geni som vet vad det kan vara som segar ner telefonen så totalt? Är det shit som apps, widgets eller vad? Men köper man en telefon för 4 900 vill man ju använda den annars hade jag fortsatt med x10 mini.

2. jesperr

jesperr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Kör du med original rommen?

3. Dem00niX

Dem00niX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Vilken programvaru version har du.? Har du kört update av systemet ?

4. korikou

korikou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    Original och senaste uppdateringen.

Kan man på något sätt ta reda på vad som ligger och lurar och slirar och segar ner? Känns begränsat i systemet? ...annars är väl en fabriksåterställning det enda jag kan komma på :cry:

5. jesperr

jesperr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Original rom som jag hade laggade också. Drog in en av Doc's rom och den flyter på mycket mycket bättre :) Det är tipset jag kan ge dig.

6. Deelay

Deelay Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4
    ROM:
    Original 5.1.1
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 1
    ROM:
    Cyanogen
    Jag hade exakt samma problem med min. Vågade mig på att flasha in Darkys rom igår kväll och den har fungerant suveränt bortsett från Launcher Pro som strular med licensnyckeln.. :/ Kanske ska testa Docs rom istället.

7. AQUA-BEAVER

AQUA-BEAVER Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Enklaste är väl ändå att testa fabriksåterställning först. Kommer väl ändå få wipa om du kör in typ Doc's

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

8. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    749

MINA ENHETER

Inte för att låta tråkig men nyinstallerat är i stort sett alltid bra, om du fortfarande säger samma sak om en mån så är det en viss skillnad

9. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 131
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Skulle testa först med factory reset, löser inte det problemen så kan du alltid testa en annan mjukvara, tex Docs. Men börja med factory reset om du inte gjort det...

10. Dem00niX

Dem00niX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Efter update till senaste 2.2 så blev min totalt jävla värdelös. Men körde en factory reset och tjenare vilken fart det blev. Och jag var nöjd med den bra länge tills jag såg ett par screenshots från doc romen med nice theme. Sen e jag såld på rom o cola :_) Men om du väljer att köra på någon custom rom så läs på och läs på. Läs gärna lite till. Och för ffs se till att börja med att skaffa 3 knapps kombo om du inte har det idag. Hur... Ja det kan man läsa sig till.

11. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Som flera påpekat så kan det bli så om man inte kör factory reset efter man har uppdaterat. Min blev helt åt h-vete efter uppdatering, factoryreset löste det.

Se också till att du har senaste uppdateringen så du inte sitter med den versionen som samsung drog tillbaks.

12. T0TORO

T0TORO Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ladda ner voodoo lagfix 5.0.1 med odin till din sgs så kommer nog allt gå bra :P

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

13. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Skulle avråda från lagfix, se till att du har senaste uppdateringen från Kies och fabriksåterställ luren först. Voodoo råder inte bot på FC och frysningar.