Nu dog min gamla S2:a till slut

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av ekestubbe, 2 jun 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. ekestubbe

ekestubbe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Köpte min Galaxy S2 precis när den kom ut, tror det var fyra år sen nu. Har varit sjukt nöjd med den, men igår kastade den in handduken, så nu behöver jag köpa en ny lur.

Efter en första titt på vad som fanns nu så fastnade jag för Xperia z3 Compact då jag helst inte vill ha en alltför stor telefon, men sedan läste jag att många haft problem med sprucket glas och då ångrade jag mig. Min s2:a åkte i backen otaliga gånger genom åren utan gå sönder. Jag antar att plast har sina fördelar.

Efter att ha läst lite fler recensioner och specs så väljer jag nu mellan Galaxy S5, LG G3 och Moto X. Alla har både för och nackdelar jämfört med varandra och verkar ligga i samma prisklass. Eftersom jag är van vid Samsung så får jag erkänna att det lutar mest åt den just nu, men vill gärna höra lite feedback från folk som faktiskt testat dessa telefonerna ifall det är någon här som har någat att dela med sig.

2. jollelund

jollelund Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    Jag har haft alla telefoner i S-serien (utom S6) och femman är nog den som imponerat minst, S4 mest. Det värsta är att jag kan inte riktigt sätta fingret på varför jag inte kommer överens med den, för det är ingen dålig telefon på något sätt.

Gillar du inte stora telefoner så skall du nog inte köpa G3, den är fruktansvärt klumpig enligt min mening, stor och bred. Inte heller någon dålig telefon men jag tröttnade fort på formatet.

Motorolan kan jag dessvärre inte uttala mig om, jag har inte ägt en Motorola sen de gick att vika på mitten...

Om du vill ha Samsung, men inte så stor, skulle jag nog rekommendera Galaxy Alpha. Ganska lik S5 när det gäller specs, men 4,7". Ligger väldigt skönt i handen. Denna telefon har jag inte heller ägt själv, men jag är sugen på att byta till en.

Last edited: 3 jun 2015
  3. Finskpinne

Finskpinne Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 436
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Har haft alphan, bra lur men batteriet är inget vidare vid lite tyngre användning tyvär

4. SHM

SHM Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 389
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Jag föredrar S4:an framför S5:an. På S5:an måste man öppna en lucka varje gång man laddar mobilen. Dessutom har den större bezels. Men bryr du dig om att den är vattentålig så köp S5:an.

LG G3 är den sämsta mobilen jag har använt. Väldigt buggig och beter sig som en dator dvs den blir mycket långsammare för varje dag som går. Kameran är inget att hänga i granen direkt.

Moto X har jag inte använt men jag hört att den ska vara som en Nexus i snabbhet. Kameran är dock ganska dålig.

5. GNS

GNS Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nyfiken på hur S2an dog, min fungerar fortfarande :P har dock inte använt den speciellt mycket dom 2 senaste åren.

6. Finskpinne

Mottagna gillanden:
    1 436
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Vill du sälja din S2'a? :P

7. GNS

GNS Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nej nej nej hellre säljer jag min mor ;) man gör sig inte av med en pansarvagnssmartmobil man kan ha den till mycket slå i spik när man snickrar slå ihjäl folk ... mm mm mm

Finskpinne och indika gillar detta.
  8. Finskpinne

Mottagna gillanden:
    1 436
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq