Nu jävlar ska det bytas till android igen

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by Cire, Jun 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cire

Cire Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Så, ska byta från iOs till android igen förhoppningsvis. Iphonen ska in på lagning och hoppas kunna få byta till mig en android telefon (fick det förslaget förra gången då de är väntetid på iphones) Telefonen måste komma från thephonehouse

Jag har försökt kolla runt lite vilka som är de bästa android telefonerna och det verkar gott och kort vara Sgs2 och Htc Sensation.

Då jag förra gången hade Nexus One vill jag kunna roota telefonen. Då verkar ju Sensation försvinna direkt? Hittar inte den ens på

public:root_friendly [RootWiki]

FINNS de i överlag någon annan telefon att jämföra med dessa två? Gillar inte "iphone" knappen på samsungen men tyvärr verkar den ju rocka senasation i hårdvaran också.

2. baracken

baracken Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Man tror ju att HTC kommer släppa en uppdatering där dom låser upp bootloadern, om detta är klart eller inte vet jag inte då jag inte varit aktiv i den delen av forumet då jag köpte S2.

Samsung har ju alltid varit väldigt enkla att roota så jag rekomenderar helt klart den, den som misstar en S2 med iPhone skulle jag vilja kollade synen, ja båda har en fysisk knapp längst ner i mitten men den ena är rund och den andra rektangulär.
    Tyvärr så får jag erkänna att jag inte är så nöjd med telefonen som jag trodde att jag skulle bli, när man ska låsa upp den så tar det en stund innan skärmen tänds, ärligt så känns den faktiskt inte mycket snabbare än min gamla Desire HD, men den är ju fortfarande snabb och med en custom ROM så tror jag att det blir som natt och dag.

3. Cire

Cire Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag gillar hur HTC knappar är och gillar inte att ha en "home" knapp som Smasungen har. Sen tycker jag upplåsning av Samsungen verkar väldigt onödig. Behöver man dra ut hela bilden för att låsa upp telefon? Går det inte göra enklare som med en knappdragning.

Tror att jag kommer fixa vanilla android om de blir Sg2. Alltså CM.

Last edited: Jun 23, 2011
  4. baracken

baracken Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Man kan ladda ner appen widget locker så kan du ändra till original android, sense, motodroid, roto eller iPhone låmekanism :)

Cire likes this.
Thread Status:
Not open for further replies.