Nu tar jag en Copter för laget

Discussion in 'Optimus 2X - Allmänt' started by ninetwozero, Mar 22, 2011.

1. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det här med att stoppa på Copterskydd verkar inte vara det allra lättaste att göra, då jag senast förra veckan läste om en person som lyckades få vatten bakom skärmen på sin DHD.

Nu har jag dock stoppat på ett sådant skydd på min O2X, och väntar spänt på att granska resultatet imorgon, strax efter lunch... jag hoppas att jag inte lyckats förstöra någonting då jag har en tendens att klanta till det en aning.

Värt att nämna är att Copterskyddet är utskuren vid frontkameran samt den mer ovala sensoröppningen till vänster. Min okvalificerade bedömning är att det är mycket möjligt att skrapa ned vatten i exempelvis samtalshögtalaren, så det kan vara värt att vara extra försiktig i det partiet.

Denna tråd är tänkt som någon slags bedömning av hur pass svårt det är att applicera detta utan att kvadda mobilen, eller bara rentav orsaka någonting som kan skrämma upp en vilsen själ som jag själv.

I'll keep you guys posted!

Fotnot: Det svåraste momentet var dock att få ut själva batteriet ur mobilen (för att kunna peta in SIM-kortet i en annan telefon) - det satt verkligen som ett berg!

2. firezao

firezao Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

rätta mig om jag har fel nu . tror jag läst något att man kunde sätta på duchen i badrummet och när det var en dimma är inne så skulle man göra det där eller nått någon mer som ha detta i minna ?? eller har jag drömt nu igen :D

3. Tilde

Tilde Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har också läst det. För att minska antalet partiklar i luften.

4. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

stämmer bra det, att det sen finns film man får ha lite vatten på stämmer men det känns jävligt onödigt vanskligt i min mening. jag har kört med billig "skit" film sen nokia 6230 och har aldrig haft några problem med det sättet att fästa filmen. och aldrig haft några repor kan väl tilläggas

5. ninetwozero

MINA ENHETER

Det stämmer bra - partiklarna blir "tyngre" i det fuktiga tillståndet och faller således ned på marken.

Är det av sådan art att du bara har ett försök på dig, och då sitter den 1) som ett berg eller 2) som ett felplacerad berg?

6. ninetwozero

MINA ENHETER

Nu har jag startat upp telefonen igen... guess what? Den sitter som ett smäck, och min skärm ser ut som den bör göra - skönt! Att stoppa på en displayfilm på O2X är således en smärtfri upplevelse, om man nu inte glömmer att torka upp vattnet som trycks ut när man fixar till den. :-)

Alto likes this.
  7. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

som sagt så har jag gjort det ett par gånger så det är inga problem alls och det sitter där det ska.
    när man får 6 skydd för en selma inkl frakt känns det som det kvittar träna är bra

8. fisher

fisher Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon som kan länka en film på hur man gör? jag har aldrig fått det snyggt men har aldrig använt vatten heller :O

9. ninetwozero

MINA ENHETER

Videoklippet på följande sida hjälpte mig! http://copter.se/app.html

10. Itson

Itson Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Satte på mitt själv samma dag som jag fick telefonen. Sitter som ett smäck, inga bubblor eller andra problem.

11. maccis

maccis Ultra Droid Medlem

MINA ENHETER

Har ett fullbody som ligger här från Copter men jag har inte monterat ännu pga Gorilla glaset.
    Men har nån satt ett på baksidan? Hur känns de?

De gamla copter skydden var en ren rip off av Invisible Shield men det nya jag fick nu verkar kännas lite annorlunda, inte så gummiaktigt. Nån som haft gamla och nya?

12. TinyTerror

TinyTerror Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Personligen tycker jag att baksidan inte behövs skyddas då bakstycket förmodligen kommer att kunnas köpas löst på nätet.

13. maccis

maccis Ultra Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag fick en repa i min baksida så jag satte dit Copter på baksidan nu, den är lika gummitaktig som Invisible Shield är.

14. rbt

rbt Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har kladdat på en billig skyddsfilm (5 för 20:-) och upplever att telefonen inte svarar lika bra på input.

Ytan är ok, men jag har inte hunnit "flotta" in den än. Storleken är ok, men inte bättre ca 1mm runt om den inte täcker. Skärmen samlar mer kladd än innan och just den här modellen är verkligen inte reptålig.

Efter att skyddsfilmen från LG åkte av var skärmen också lite sträv, så den biten kanske löser sej. Men om inte känsligheten ökar efter att filmen "torkat fast" åker den av, repor är bättre än lagg vid input.

Jag återkommer om/när de sista små bubblorna försvinner och filmen sitter som den ska, kanske är den reptåligare, klarare, glattare och att det går lättare att ratta telefonen. I annat fall kan jag INTE rekomendera denna typ annat än ytterst tillfälligt om man vet att man kommer tappa luren i grus.

15. Droid85

Droid85 Guest

Har också beställt Copter skydd till skärmen, som ligger på posten nu. Ska hämta den i eftermiddag.
    Har du några tips ninetwozero? Hur gjorde du.. använde du dusch-knepet?
    Putsa av skärmen, kör på vätskan på fingrar och över hela skärmen sen trycka ut vatten och torka upp. Låta ligga i ca 12 timmar.. Done. Var det så du gjorde för det felfria resultatet? :)

16. ninetwozero

MINA ENHETER

Yeah, i princip - det viktiga är att du simultantorkar medan du trycker ut vattnet, bara för att vara på den säkra sidan. Jag lät visserligen även min ligga i några timmar extra, men det ska nog inte ha någon betydelse! o_O

Good luck!:cool:

17. wapaw

wapaw Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

När filmen kostar sådär lite är den förmodligen gjord i plast, belkinskydd är tex gjord i plast och säljs i fler pack.

Copter och invisibleSHIELD är mycket tunnare (0,2mm) och gjorda i sillikon
    vilken gör att den skyddar bättre och ger en bra känsla!
    :cool:

18. Wormie

Wormie Kid Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Telefon 2:
    Apple IPhone 7 Plus
    jag har satt dit copter på Sony Ericsson Vivaz, HTC Legend och en HTC Desire. Första gången jag satte dit på Vivazen blev de lite fel. Men på bägge HTC telefonerna gick de kanon. Snyggast blev de på Legend. Syndes inget av coptern. Sen att den nu ett år senare har börjat släppa i ena kanten hoppas jag inte var mitt fel.

Men jag kan rekomendera copter. Men läs och var noggran. Kolla på filmen var håll för front-kamera och sådant är så de inte blir snett eller felvridet.

19. heartland

heartland Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Slarvade precis själv med coptern.. total fail. fick in ett hårstrå när jag trodde jag var färdig och fick slita loss skiten igen. efter det blev det inte ok, så det blev soptunnan.

Förbannad som jag var gav jag mig fan på att testa det här Gorillaglaset. Tog en av mina köksknivar (jag lovar, de håller kirurgisk skärpa) och försökte repa glaset i nederkanten. Det är totalt OMÖJLIGT! jag skar, drog, slog, repade med spetsen och provade allt som skulle tänkas kunna repa glaset.. resultat: inte en enda liten repa.. så nu blir det inga fler skydd för denna luren..

20. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Använd samma kniv på köksfönstret eller på ett spegelglas. Gärna på en 5-kronorsspegel från Rusta.

Jag lovar att du inte kommer att lyckas repa något av glasen med din kökskniv.