nummerskiva?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Mattica, 2 sept 2009.

  1. Mattica

    Mattica Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har en rätt konstig fråga, men jag är rätt konstig så det jämnar väl ut sig...
    Vet nån om det finns ett sätt att göra om knappsatsen till nummerskiva? Alltså, i telefonen, när man ska slå ett nummer...
    Jag brukar föredra att skriva in siffror över att slå upp de i telefonbokenom jag har numret i minnet, och ryckte det vore coolt med en gammeldags nummerskiva, helt enkelt.

    Tacksam för svar!
     
  2. Thiesen

    Thiesen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 052
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Dialog_(telefon)

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Bakelittelefon

    Those where the days... :-)

    Undrar om man kan mickla in Android i dom där dinosaurierna??? :-)
     
    Last edited: 2 sept 2009
  3. Mattica

    Mattica Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    I jämförelse med Hero hade alla mina tidigare mobiler lika gärna kunnat vara sladdbundna masonitjättar....
     
  4. r0bber

    r0bber Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    416
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Det går ju att byta ut dialer:n så det borde väl gå att göra en om det inte finns. Har faktiskt haft den tanken också, och tänkte eventuellt försöka mig på att göra en när man blivit lite varm i kläderna på androidutveckling... men just nu står det ganska så mycket still dessvärre, så det lär ju inte komma nån sån från mig än på obestämd framtid iaf...
     
  5. pacman

    pacman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    847
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Det finns ju ett slide-tangentbord (SlideType Keyboard, hemsidan hävdar att han släpper koden under Apache-licens i September) för bokstäver. Att bygga vidare på detta vore inte omöjligt kan jag tänka...
     
  6. Mattica

    Mattica Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det känns betryggande att jag inte är den enda som tänker i dessa banor. Nåt eget android-utvecklande lär inte bli aktuellt för mig, men om nån av er får till en Dialer så har ni en köpare!