[Ny App] Minhembio

Diskussion i 'Applikationer' startad av Sigma78, 12 jan 2011.

1. Sigma78

Sigma78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Om det är fler än jag som också läser forumet på MinHembio har ni säkert noterat att de fram tills nu har saknat en Android-app.

Min MinHembio-app stöder läsning av nyheter, marknaden och forumet, och möjligheten att lägga till favoriter bland trådar och forum för att snabbt se om något nytt har hänt.

Innehållet formatteras snabbt och snyggt för att passa den mobila skärmen, lite likt så som tapatalk fungerar.

[QR]market://search?q=pname:com.Minhembio[/QR]

Ett stort tack till Kaj här på forumet som har hjälpt mig gång på gång när jag har kört fast.

OBS: Vänligen notera att eftersom den inte stöder inloggning går det bara att läsa, inte skriva.

2. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

3. stn

stn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Grymt, tack!

4. Sigma78

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ny version finns nu på Market med följande ändringar:
    * Snyggare titelhantering, nu kommer sidnummerna alltid längst ut till höger och tråd/forumtiteln får allt övrigt utrymme.
    * Möjlighet att flytta till SD-kort.
    * Svep åt höger för att gå till nästa sida och åt vänster för att gå till föregående sida.
    * Alla klistrade trådar blir nu rätt markerade, även de som inte är rödmarkerade i det vanliga forumet.

Hojta till om ni får krascher eller annat konstigt beteende, så ska jag försöka fixa det så snabbt som möjligt.

5. Laplace

Laplace Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

snyggt! men synd att man inte kan skriva bara!

6. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Får FC direkt när jag väljer nyheter på min SGS 2.2.1. Fryser efter ett tag när jag försöker välja de andra menyalternativen.

7. Sigma78

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag såg det, det är en grej har jag missat för nyheter och marknaden med den nya titelhanteringen. Det kommer en ny version om några minuter som fixar felen.

8. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Edit: Fel fixat
    Sent from my GT-P1000

9. Sigma78

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nu har jag laddat upp 1.1.1, som ska fixa problemet.

Tack för att du valde att skicka in rapport, det hjälpte mig att direkt se var det blev fel! :)

10. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Vad är idén med att ha en app för varje hemsida egentligen? Var inte idén med webbläsaren att man skulle komma åt hela internet från den istället för att ha tvåhundranitton olika appar att växla mellan?

11. Sigma78

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det är inte förbjudet att köra med webbläsaren om man föredrar det :)

Jag tycker att det är skönt att slippa zooma och scrolla samt att se allt oväsentligt runtomkring. Att läsa forum i en dedikerad app är för mig betydligt bättre, och eftersom MinHembio inte stöder TapaTalk skapade jag en egen.
    Siter som inte har en app besöker jag väldigt sällan på telefonen, det är lite för meckigt tycker jag.

Var och en använder det den tycker är bäst helt enkelt.

12. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 289

MINA ENHETER

MYCKET bra initiativ!

Har själv mailat minhembio o klagat och framfört en önskan att dom ska fixa detta eller se till att det fungerar med Tapatalk.
    För att lösa det skulle dom få ändra för mycket på hemsidan vilket dom inte ville just nu allafall.

Tack för en bra app!

Sent from my Motorola Defy using Tapatalk

13. Sigma78

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ny version på market, 1.2. Den stora förändringen är att marknaden nu är inbakad i androids gränssnitt helt och hållet och inte bara visar en webbsida. Marknaden är fortfarande långsam dessvärre, och det är på grund av att jag måste använda den fulla webbsidan då det inte verkar finnas någon "LoFi"-version eller RSS-flöde till den.

Fullständig changelog:
    * Ikoner för klistrade trådar och favoriter. Favoriter sen tidigare kan behöva tas bort och läggas till igen innan ikonen syns som den ska.
    * Marknaden tillsnyggad.
    * Citerad text är ljusare än tidigare.
    * Ljusare bakgrund.

14. Sigma78

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ny version på market!

Ändringar i version 1.3:
    *Marknaden laddar 2-3ggr snabbare
    *Bilder visas i marknaden
    *Favoritstjärnan är gul istället för gulröd
    *Bilder och smileys som visas i LoFi-forumet visas även i appen
    *Förbättrad cachning - men det ger nog en marginell skillnad i praktiken.
    *Bilder visas i nyhetsflödet
    *Nyhetsflödet Prisjakt pryl tillagt
    *Div småfixar och optimeringar

Om ni gillar den, sätt betyg och kommentera på Market, om ni inte gillar den, säg till mig så att jag får en möjlighet att fixa problemet! smile.gif All feedback är välkommen!

Jag tror inte att införandet av bilder gör det mycket långsammare, men om ni upplever problem med det så hojta till.

Edit: Jag har hittat ett fel i hur vissa svenska tecken hanteras, så å, ä och ö visas inte alltid korrekt. Jag fixar det direkt imorgon bitti och lägger upp en ny version.

15. Sigma78

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Uppdaterad till 1.3.1 som fixar problemet med svenska tecken.

16. Vinddraken

Vinddraken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jävligt bra! Nu vill jag bara ha tillgång till Galleriet, om jag inte har missat det i appen ;-)

Nu fattas det bara en app för Styleroom.se så blir min sambo glad! Men har ju inte lärt mig riktigt hur man gör apps så då blir det svårt.

Sigma, om man snor din source räcker det med lite ändringar på server namnet som man gör med hemsidor för att det ska visa annat innehåll?

17. Sigma78

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tackar!

Hmm, galleriet, det hade jag helt missat! Jag ska ta en titt på det. Kan bli lite svårt att få in i gränssnittet, men jag ska se hur jag kan få ihop det.

Nej, riktigt så enkelt är det inte. Det går att använda delar av min stomme, men jag har skrivit den för att ta bort just de taggar som används på MHB för att avgränsa när ett inlägg börjar och slutar t.ex.
    Det borde gå att spara in en del jobb genom att använda min källkod och anpassa den, speciellt om siten har en någorlunda likadan uppbyggnad.

Edit: Jag har tittat på Galleriet, och risken är att det blir väldigt långsamt. Det är mycket bilder som ska laddas in, och det finns ingen "LoFi"-version av det.

Last edited: 28 jan 2011
  18. Vinddraken

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du kollar på sidan så ser det inte så ut i första blick. Jaha, då får jag ta och sätta mig ner och lära mig att programmera i Android. Har så mycket praktiska idéer, men tyvärr blir det ju inte verklighet förrän någon gör det så jag får ta och kavla upp ärmarna och lära mig det...

19. Sigma78

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag hjälper gärna dig med hur jag har löst problemen. Det enklaste är att börja med en WebView för att komma igång, men sen övergick jag till en ListView för att kunna styra innehållet bättre och få det bättre anpassat till telefonen.

Mycket av logiken och tankesättet lär vara detsamma, det handlar ju om att ta bort allt oväsentligt, så du behöver inte uppfinna hjulet igen :)

20. Vinddraken

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har inte börjat kolla på dev programmet ens, så jag får se hur mycket jag behöver plugga eller inte ;-)