Ny app: Nyheterna

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Lars, 27 jan 2010.

1. Lars

Lars Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu finns det en ny app med namnet "Nyheterna" på Android Market för dig som vill läsa nyheter från 217 svenska nyhetskällor. Nyhetskällorna kan avnjutas i form av normala webbsidor, mobilanpassade webbsidor, RSS-nyheter eller poddradio.

* Lista nyhetskällorna alfabetiskt
    * Lista nyhetskällorna närmast dig först
    * En tab med dina favoritnyhetskällor

Kom gärna med feedback på vad som behöver förbättras. Jag är lite nyfiken på om du upplever appen som tillräckligt snabb och stabil på din telefon. Själv har jag bara testat på en Samsung Spica samt på emulatorer.

Vänliga hälsningar / Lars Tufvesson

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 182
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ask and thou shall receive? :cool:

Jösses vad många feeds och funktionen "Lokalt" är riktigt cool. Applikationen verkar fungera bra även på Nexus One (WVGA) och den känns snabb.

Hade gärna sett en lista sedan med funktioner som folk i tråden önskat där man slutligen kanske kan köra en poll (ungefär som i TV.nu-tråden).

En widget som visar innehållet ur nyheter som trillar in från de feeds som man valt att lägga till under "favoriter" hade varit väldigt användbart.

Det vore också häftigt om man kunde göra det lite enklare att komma åt de senaste nyheterna genom själva appen och här hade man kanske kunnat hämta inspiration från Googles väder- och nyhetswidget som följer med Nexus One? Nu har jag inte den blekaste aning om hur komplicerat det är att göra och om det ens är möjligt, men om man själv vill installera denna widget och se på upplägget så finns den att ladda hem här (Kompatibel med 1.6 o framåt)

På så vis skulle man gå från:
    Nyheterna->Favoriter->Longpress->Läs RSS-nyheter->Longpress->Läs mer->Hela nyheten i webbläsaren

Till:
    Nyheterna->Sideswipe->Shortpress/Quickpress(?)->Hela nyheten i webbläsaren

Kan URL:erna sedan som standard peka på mobilversionen av artiklarna hade det varit än mer fantastiskt.

Mockup på hur RSS-strömmar kan presenteras

3. Kentomen

Kentomen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    73

MINA ENHETER

Funkar bra på Herons skärm och så här på stört så verkar den inte vara slö.
    Bra koncept med bra överblick över alla nyhetskällor, får återkomma om det dyker upp nå trolltyg.

4. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Testade lite snabbt och den verkar funka med Heron.

Jag kan ha hittat en liten bugg. Jag sparade aftonbladet som favorit. Sen tryckte jag meny och rss. Efter att ha fått fram rss-flödet tryckte jag tillbaka och bytte flik och klickade på aftonbladet igen och fick följande felmeddelande
    at line 1, column 0: no element found

Verkar som det blir fel i ca 50% av fallen när jag byter flik