Ny backgrund

Diskussion i 'Teman och grafik' startad av jp10, 9 aug 2011.

1. jp10

jp10 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag undrar om det är möjligt att göra om sättet backgrunden fungerar på en DHD. Som bekant så finns det sju skärmar på DHD, och en backgrund som som är på alla sju skärmarna. Backgrunden rör sig bara lite när man byter skärm, som om den var på ett på ett längre avstånd från en än appar och widgetar. Jag vill nu ändra det så att varje skärm har en egen backgrund, och när skärmen byter till en ny så ska det övergå i den andra på ett snyggt sätt.
    ex: Jag har har en röd färg på skärmen längst till vänster, den nästa skärmen orange, den nästa gul osv följer de andra regnbågens färger. När jag byter från den röda till den orange så ska övergången vara mjuk så den tonar från röd till orange. Sen så tonar den orange till gult osv.

Jag undrar också om det är möjligt att "bryta" rutmönstret som är är för appar och widgetar på skärmar, så att man inte måste sätta dem exakt i samma mönster så att man kan sätta dem lite hur som helst. Om det inte är möjligt så vet jag åtminstone att det går att göra egna widgetar med valfri appar i, och en widget behöver inte ta hänsyn till rutmönstret, alltså en "genvägs-widget", kan ni i så fall länka till en bra länk om hur man gör egna widgetar.

Jag hoppas någon förstår mina tydliga (;)) förklaring och svarar.
    Jag läste just lite fort om HTCdev och det var något om att man kunde ändra backgrundens beteende, jag ska nog läsa det lite bättre, men jag uppskattar svar och hoppas att det är möjligt att ändra beteendet på backgrunden, för man skulle kunna göra mycket snygga teman då.

2. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Ändra launcher förs och främst sedan laddar du ned multiple wallpaper. Så är det löst.

PS Det heter BAKGRUND DS

3. jp10

jp10 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fan lite svengelska, kan nog blir så för jag nyss hade gjort ett inlägg på engelska på en annan sida, men tack för hjälpen.

Edit:
    Det blev inte riktigt som jag ville, men det kanske inte går att göra som jag vill, efter som det skulle antagligen behövas att man gjorde ändringar i hur hela bakgrunden fungerar, något antagen bara proffs (eller nördar) kan ändra. Det jag ville göra var något som jag gissade skulle vara väldigt svårt att genomföra, men man vet inte om det finns någon duktig person där ute som faktiskt orkar försöka ändra något så svårt, och egentligen inte så nödvändigt, som jag menade.

Last edited: 10 aug 2011