Ny badass lur!

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Sallis, 22 mar 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Tjena!
    Bara för 2 dagar sen så var jag bombsäker på att jag inte köper en ny mobil föränns sommaren (vill se hur iPhone 5 blir, öppen till båda system :)).
    Igår så var jag dock med min styvmormor för hon ville han en touch mobil.
    Vi tittade på lite olika modeller och det fick bli en iPhone (lättast att använda).

Dock så blev jag riktigt sugen på en android lur! Jag testade nämligen Nexusen, HTC Incredible:n och LG Optimus X2. Jag var riktigt imponerad av dem alla! Laggen jag haft på mina gamla android lurar var bortblåst, och dessa telefoner flöt på lika bra som min (gamla) iPhone 4. Dem kändes riktigt sköna!! Ville verkligen köpa någon av dem!

Jag kan dock inte bestämma mig över huvudtaget så jag behöver hjälp;
    LG
    + Dualcore
    + 8gb minne
    + Skitsnygg design
    + Gillar alla widgets!

- För färgglada och lite fula ikoner.
    - Lite tråkigt UI
    - Ikonerna igen!!!

HTC
    + Designen
    + Sense
    + Ikonerna
    + Byggkvalité
    + Bra erfarenhet av HTC, alltid tuffat på bra imo.

- Lite minne.
    - Få/tråkiga widgets.
    - Tråkiga specs, framtids säker?

Nexus S
    + Vanilla

- Dyr
    - För plastig

Vad tycker ni? Specsen på LGn lockar, men UIn och kvalitén hos HTC känns mycket bättre.
    Kan LGn köra sense på något sätt? Och kan jag köra med HTCs ikoner? Eller kommer HTC:n fungera bra den med?
    (SE ARC är ju också ett alternativ, dock inte kunnat testa den. Ioförsig lite skeptisk mot allt blått, men 2.3 är lockande.)
    Hoppas det inte är för mycket att läsa ;)
    Mvh, sallis.

Last edited: 22 mar 2011
  2. Choklad

Choklad Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjo

Jag har gått i precis samma tankar och tänkt och tänkt och tänkt på vilken av dessa tre lurar som du har skrivit upp som jag vill ha.

Början tänkte jag ta en LG men det känns inte riktigt rätt med den, bara en känsla.
    Sen inställd på att ta en Nexus men känns lite jobbigt att mecka med det, fast hade vart skönt att få alla uppdateringar snabbt och bra vanlig kamera men kass video.

Har nu beställt en Incredible S tillslut. Den verkar ha det jag vill ha. Rätt bra kamera, rätt bra video, rätt bra batteri. Cool look. Sen med Sense så känns det som en färdig mobil ur lådan som man inte ska behöva mecka och fixa med för mycket.

Vet inte om det gav nått men lite kanske :) Kan skriva lite sen när jag har fått den.

3. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Alla negativa med LGn som du har skrivit så kan du bara installera en annan launcher som t.ex launcher Pro eller adw launcher, efter det så kan du lägga dit egna ikoner:)

Skickad från min NexS

4. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Tookie du har rätt :) Men jag vet inte om jag kan få hela telefonen att fungera bra med htc widgets, sense ui etc.
    Sen så tycker jag att HTCs design är bättre, men jag får kolla runt lite mer :) Kanske vänta på arcen och se hur den ser ut.

5. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Om du vill ha HTC så inväntar du ju "Pyramid" som ska komma snart.

6. zog

zog Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har stått inför samma "problem" och kommer att skaffa en Samsung galaxy s2 eller en HTC pyramid. Fram tills dessa releasas duger min iphone 3GS

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.