Ny Betapet-app!

Diskussion i 'Spel' startad av odin, 30 jan 2012.

1. odin

odin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tjena alla!

Vi på Betapet har skapat en ny app.

Tidigare hade vi Betapet Mini som tyvärr inte riktigt passade till mobila enheter (pga realtidsspelsegenskaperna). Den var även ganska ful och hade lite brister ;).

Därför har vi gjort en ny variant som vi kort och gott kallar för Betapet. Här kan man lägga ett ord när man själv har tid.

Jämförelserna med Wordfeud är givetvis oundvikliga. Och ja, vi har sneglat på WF (kanske sneglade de på vår webbsajt först?). Guilty as charged! Men vi har ändå försökt förädla konceptet:

* Rating och statistik
    * Utmana folk baserat på geografisk placering eller ratingnivå.
    * Communityintegration med profilsidor och forum.
    * Snyggare grafik? Smaken är som baken men jag är ganska nöjd med vad vi lyckats med.
    * Made in Sweden och inte Norge ;-)

Arbetar på att införa topplistor och möjligheten att se spelarnas profiler direkt i appen... Har dock slitit med detta i ca 4 månader nu (efter jobbet, 4-5h varje dag :-) så jag måste vila mig någon vecka!

Så prova gärna och kom med konstruktiv kritik!

https://market.android.com/details?id=com.betapet.mobile.se.free

/ Henrik, trogen Swedroid-läsare :D

PS. Vår realtidsvariant kommer nog dyka upp i en tablet-version såsmåningom.

ToHell, Hund, jedi och 2 andra gillar detta.
  2. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Kul med en svenskt spel men tyvärr så har ni inte använt standarden för hur en Android app skall byggas upp och Betapet ser ut som en iPhone app, vilket absolut inte är en nackdel på en iPhone men under Android passar det inte in. Kan kännas ytligt men jag håller mig till Wordfeud av denna anledningen.

3. Etzolin

Etzolin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    121
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Kan hålla med dig där, men Wordfeud för Android är ju egentligen bara en sämre port utav Iphone-versionen.

Grymt med en Betapetapp (ser fram emot Iphoneversionen :) ), se dock till att hålla er till designfilosofin bakom Android som föregående talare poängterade!

4. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 002
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Jag hade gärna testat appen om det inte vore för att mitt konto är borttaget av någon underlig anledning. :)

Men en sak jag kan säga direkt är att "iOS-appar" är ingen höjdare, även om det är snyggt så är det ju trots allt en Android-enhet jag använder.

~ Sent from my Samsung Galaxy S II using Tapatalk ~

5. odin

odin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag håller med om att det är likt iPhone-UI. Men det var inte förrän ett par veckor sedan som Google kom med bra exempel på UI-design.

Skulle vilja påstå att apparna i min telefon har väldigt spritt UI (tyvärr!).

När jag får mina händer på en Android 4.0-lur så lovar jag att försöka skapa ett sådant UI istället ;)

Hund: vad har du för kontonamn?

6. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Problemet för mig är tex. de runda och glansiga knapparna, spelar ingen roll om du inte gillar utseendet innan 4.0, att byta utseende och placering på knappar är fult och dåligt hur användbarhetssynpunkt.

Hoppas att ni se över er UI för Androidklienten framöver, då kommer den absolut slinka in på min telefon och förhoppningsvis på mina vänners oxå (så man har någon att spela i mot).

7. Hund

Mottagna gillanden:
    1 002
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Det löste sig, Firefox hade visst sparat mina användaruppgifter och jag kunde logga in. Men när jag bad om ett nytt lösenord via appen (Jag minns aldrig mina lösenord :P) påstod den nämligen att min mailadress inte fanns, därför trodde jag att mitt konto var borta.

8. odin

odin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ge mig exempel på en app som är snygg och har Androids standardknappar. Till och med Spotify kör rundade knappar. Det är iofs ingen ursäkt, men det finns inte så många bra exempel?

9. Hund

Mottagna gillanden:
    1 002
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
  10. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Som inbiten Betapetnörd är det här helt en klart en trevlig nyhet. Adjöss till Wordfeud.

ToHell gillar detta.
  11. odin

odin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Yeps, agree, men det kom efter vi låste designen ;).

Det är bra att det kommer design guidelines, vi kommer definitivt ta lärdom av dem i framtiden.

+1000 extra i rating direkt!

12. jedi

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Blir definitivt ett köp. Helt klart superskoj!

Ett störningsmoment dock: Bildar jag ett ord av mina brickor i väntan på att det ska bli min tur, stänger av spelet och öppnar sedan upp det igen, kastas brickorna om.

13. odin

odin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Står nästan som #1 på min to-do-lista!

/ Henrik

14. Mjukglass

Mjukglass Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Härligt! Minns från några år sedan när man lirade det på datorn och nu lär det börjas igen men på luren :)

15. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Vill inte dissa er app mer, det är ett bra spel och smaken är ju som alla vet som baken och för mig är det enhetlighet. Med det menar jag när alla appar är anpassade för samma utseende, därför tycker jag att alla Android anpassade appar har snyggare knappar, flashar man sen in ett tema men knappar som ser ut på ett annat sätt följer Android anpassade knappar med.

För mig blir det jobbigt om allt ser annorlunda ut beroende vilket program man har öppet för tillfället men som sagt smaken är som baken och detta var mitt sista inlägg som kan betraktas som mindre bra kritik.

Förövrigt är spelet helt enkelt djävligt bra och jag hoppas att ni fortsätter fila på det.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

16. jedi

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Hur lång tid tar det innan avslutade spel rensas från listan? (Att kunna göra det manuellt vore önskvärt.) Dessutom, att LED-lampan blinkar grönt när det är ens tur att spela känns lite sådär. Möjlighet att välja den något vitaktiga originalfärgen vore suveränt!

17. odin

odin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Håller faktiskt med dig så här i efterhand att vi skulle kunna gjort den mer Android-lik så tog det inte som en diss :-). Däremot så tycker jag tyvärr att appar generellt på Android är "fragmenterade" när det gäller UI. Dock så gör ju vår app inte saken bättre ;)

18. odin

odin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Just nu tas de bort efter 72h. Min top prio lista innehåller dock en funktion som tar bort dem manuellt.

Angående LED-lampan så har jag inte tänkt på det. Kollar upp det!

19. odin

odin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Är det någon speciell anledning att du inte gillar att det blinkar grön?

Har ändrat till vit nu, kommer i 1.0.5 releasen om ett par dagar

/ Henrik

20. jedi

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Det skulle nog vara för enhetlighetens skull, att LED-lampan är i samma färg som den som Gmail, Gtalk, sms m.fl. ger ifrån sig. Men i ärlighetens namn är det inte mer än en petitess. :)