Ny Blade från Comviq krånglar

Diskussion i 'Blade' startad av hampustagerud, 22 apr 2011.

1. hampustagerud

hampustagerud Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte en Blade från Comviq för några dagar sedan och fick den igår. Fantastisk mobil för pengarna måste jag säga men tyvärr började den krångla direkt :( Jag har ett sim kort från tele2 som jag antar borde funka? Det kommer iaf inte upp någon begäran av en upplåsningskod utan jag slår in min pinkod men sen hittar den inte sim kortet längre?

Och sedan har den fått för sig av någon anledning att höja volymen själv, hela tiden! Så den håller på att pipa och visa max ringvolym konstant vilket gör att den laggar mycket och man kan inte använda telefonen... vad har blivit fel??

tacksam för all hjälp!

2. dogadder

dogadder Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är simkortet gammalt? Vi hade det problemet och fick beställa ett nytt som tele2 tog 50 spänn för, de gamarna

Putsa och torka av kortet också. Och kolla så att infattningen är hel.

3. hampustagerud

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har testat att putsa kortet och det verkar helt men det funkar inte i bladen :( Det funkar dock felfritt i min gamla sony ericsson så det måste vara helt. Det är kanske 1 eller 2 år gammalt men varför skulle det vara ett problem?

4. jonnyp

jonnyp Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Beställ ett nytt. Det är flera personer ink. mig själv som löst problemet med ett nytt sim.

5. hampustagerud

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hoppades på att slippa det eftersom det är helg till tisdag nu :( men eftersom jag måste slå in pin koden och bara den accepteras så finns det ju kontakt mellan kortet och telfonen. jag har läst lite om folk som tappat kontakten efter 2.2 uppgraderingen, kan detta vara ett problem?

6. dogadder

dogadder Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ska förtydliga att problemet ovan hade vi på en Galaxy 5, inte på en Blade.