Ny från Apple IOS

Discussion in 'Allmänt' started by John368, Jul 7, 2012.

1. John368

John368 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har precis skaffat en highrollerplatta: point of view PRO tab 2.
    Den kör 4.0.
    1: jag glömde formatera sd- kortet ( något som väl måste göras?). Ligger mina appar sparade på Google play, och kan man isåfall synka med play? Kan man sköta filhantering liknande iTunes i play?
    2: när jag kopplar plattan till datorn, kommer den bara upp i utforskarn. Saknar jag drivrutiner? Problemet är att när jag för över filer kan jag inte välja till vilket program, de kommer automatiskt till file manager.
    3: när jag laddar ner appar från play, kan jag inte välja om jag vill spara dom på det inbyggda minnet eller sd-kortet.
    4: youtube flyter på felfritt. Men svt- play bara laggar och är omöjligt att kolla på. Jag har flash player och kör över wifi. Kan jag lösa detta med nån inställning eller är plattan för kass? 1,2 g, processor och 512 ddr 3. Tror den ligger på 1024*600- nåt.

Förlåt för alla jobbiga frågor, men jag känner mig lite lost:).

Med vänlig hälsning, John

2. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    1) Nej, det görs automatiskt med android om det behövs. Men vill du ha rent kort så kan du ju göra det. Apparna ligger sparade på play (knytna till ditt google konto) om du menar köpta appar. Om du vill att Android ska komma ihåg inställningar och vanliga appar så finns det under inställningar: "Säkerhetskopiering och återställning".

2) Förstår inte frågan.

3) Ja vissa appar kan flyttas delvis till SD-kortet för att spara plats. Det kan du göra genom att gå in egenskaper på appen.

4) Provade du via svtplay.se ? eller via deras app? Prova att sänka videokvaliten.

Är det denna plattan du har?
    http://www.pointofview-online.com/showroom.php?shop_mode=product_detail&product_id=316

Last edited: Jul 7, 2012
  3. John368

MINA ENHETER

Ja det är plattan som du länkade till.
    Vad gäller punkt 2, när jag vill föra över filer från dator till platta, via usb.
    Då kommer plattan upp som en enhet i utforskaren. När jag öppnar den finns inga alternativ om var jag vill spara mina filer.
    Som exempel: jag vill föra över en film, album eller pdf-fil till t.ex appen AndroXplorer, eller annan filhanterare. När jag för över filer till sd-kortet, kommer de per automatik till FilManager. Hur gör jag för att få filerna att hamna i AndroXplorer vid överföringen? Hoppas ni förstår vad jag menar.
    När det gäller svtplay var det via appen. Jag såg ingen inställning för videokvalitet. Är det bättre att gå via webbläsare?

Mvh John

4. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Du placerar själv filerna där du vill att de ska vara. Se det som när du lägger filer på hårddisken i din dator. Placera dem i lämplig mapp och bläddra sen fram till filen i den app du vill använda. Alternativt så tar du reda på vilken mapp som appen läser i från och lägger dem där.

5. John368

MINA ENHETER

Ok,
    får prova mig fram. Jag förstår precis vad du menar, men fortfarande inte riktigt hur:o.
    När jag för över filer till "SD-hårddisken", så lägger de sig inte som egna mappar på på plattans skärm. De lägger sig alltid i File manager.
    Ska det kanske vara så?
    Jag formaterade iallafall SD-kortet, men synkningen med google play funkade inte, apparna som låg på minneskortet "var inte installerade". Ikonerna fanns kvar men inte programmen.
    Jag ordnade inställningarna, Säkerhetskopiering och återställning, innan.

Jag börjar känna mig aningen puckad av detta...

6. ChristofferL

ChristofferL Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Vet inte om jag förstår din fråga rätt heller, men...
    File Managern ger dig antagligen bara tillgång till SD-kortet så du kan se allt innehåll (som de flesta andra filhanterare). Om du sedan vill öppna en fil med en viss app så klicka på filen i din filhanterare så bör du få upp förslag på appar som kan öppna filtypen, alternativt gå in i appen du vill använda så dyker dina filer antingen automatiskt upp (verkar vara fallet med ex. Winamp) eller så får du ange i appens inställningar var den ska leta efter dina filer. Egentligen precis som e7andy skrev, som på din dator :)