Hej. Skaffade mig en Blade hos netonnet här om dagen. Tyckte den verkade bra och skulle passa mina behov. Nu finns det en release av 2.2 Froyo på ZTE´s hemsida, men den verkar bara vara för Telia och Comviq-lurar. Jag gör enligt instruktionerna, stänga av, ta ur batteriet, startar upp och håller vol.knapp neråt , får fram FTM, startar programmet, kommer då fram en lten ruta: Sales_DL_P729V_Sweden is a ATAPI device, we don´t detect it. Klickar på OK 4 ggr då kommer programmet upp. Står "Ready" och kan klicka på "Start". Blinkar till "Running", sen kommer det en ny Pop-up-ruta: The version is not matching, can not use this software!. Klickar på "OK", då blir det "FAIL". Blir liadant óm jag testar Teias. Versionen i min lur heter: BNO_P729VV1.0.0B01. Jag har både Comviq och Tele2-kort, men kan inte uppdatera till 2.2. Jag vill gärna ha 2.2 i min lur, skulle någon kunna ge mig tips på hur jag ska gå till väga. Tackar på förhand.
För att kunna installera Comviqs som så krävs det att ni har en blade som är köpt ifrån Comviq, då den romen skiljer sig från andra, som gör att uppdatering går igenom.(Froyo 2.2 för comviq) Det samma är det med telias. om jag har uppfattat det rätt. Så ni får nog leta reda på en rom som är från telia eller comviq, den rom som man får när man köper bladen. icke ändrad.. Jag hoppas det hjälper..