Ny Hero, ej uppstartad, vad gör jag?

Discussion in 'Hero' started by Jimboeh, Oct 22, 2009.

1. Jimboeh

Jimboeh Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej alla glada! :)

Har precis tagit emot ett paket från DHL med min nya (och snygga!) vita Hero, börjar klia mig lite i huvudet här med vad man ska göra för att komma igång så fort som möjligt...:D

Just nu är den på laddning och ska så vara i 3h till, men vad händer sedan?

Någon som har en bra "snabb"-guide för att komma igång, förslag eller andra sätt för att göra det så smidigt som möjligt?

Finns det några livsviktiga appar som är värda att ladda ner först?

For starters, jag köpte till ett minneskort på 16gb, ser i kartongen att det redan finns ett på 2gb, ska man starta upp första gången med det medföljande eller kan jag slänga in mitt egna större minneskort?

OM den behöver uppdateras, hur vet man vilken version man har innan (vilken är den nyaste?)?

2. gnuttenx

gnuttenx Kid Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold3
    Minneskortet som följer med innehåller bara HTC sync vad jag förstår. Så det är absolut ingen fara att stoppa in det nya direkt.

En sak du kan göra när du startat upp mobilen är att trycka "Menu" -> inställningar ->SD-kort och telefonlagr. -> Montera bort SD-kort -> Formatera SD-kort.

Annars ingen aning, det är väl rekommenderat att du fixar ett google konto som du loggar in med när du startar upp telefonen för första gången.

Program är lite personligt för dig, Barcode Scanner är väldigt praktiskt.

Last edited: Oct 22, 2009
  3. antroid

antroid Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

"Lek" med telefonen så att du lär dig den. Installera apps allteftersom du förstår vad de gör och känner ett behov av dem.

Tidigare talare talade väl (eller egentligen skrivare som skrev väl): google-konto är bra att ha vid uppstart.

4. Jimboeh

MINA ENHETER

Tack för hjälpen! :)

Vet att någon skrev att första gången man kopplade upp sig till market skulle man undvika att vara uppkopplad på wifi, eller var det tvärtom? :confused:

Har ett förbannat problem dock att synca mina kontakter från min gamla Iphone till lämpligt konto, orka skriva ner över 100 kontakter för hand!
    detta känns som det största problemet faktiskt. :(

5. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

MINA ENHETER

Man ska vara uppkopplad med 3G första gången i marken.

Finns det inte program till iphone som du kan synca kontakterna till ett gmail konto?

6. Jimboeh

MINA ENHETER

Insåg precis att jag har ju alla kontakter på "Windows Kontakter", det måste väl gå att synka till Heron via denna?

7. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Är menyerna på svenska behöver du inte kolla nått för då är det den senaste. Är dom på engelska får du gå in på Settings-About Phone och kolla Build number.
    2.73... börjar den senaste uppdateringen på.

Har du den gamla versionen bör du uppdatera direkt eftersom alla inställningar försvinner vid uppdateringen

8. Jimboeh

MINA ENHETER

Hej igen, eftersom man är en riktig newbie tar allt extra lång tid, :)

Hoppas någon kan bistå med lite hjälp med följande;

Efter att jag laddat telefonen/lekt med den/laddat ner diverse program stöter jag på detta:

- När man pluggar in Heron via usb (jag har Windows Vista) står det bara "Flyttbar disk" tillsammans med resten av hårddiskarna, efter att man klickar på den möts man av ett "Sätt in en flyttbar disk", det konstiga med detta är att de två olika minneskorten jag provar registrerar i telefonen, men inte när man försöker komma åt dom som ett externt minne.
    Jag har mountat och formaterat för att prova om det var problemet med minneskortet men utan resultat, varför se man inte lagringsmedian?

- Jag står också med det dilemmat att den inte synkar med just "HTC Sync", vad kan man ha gjort för nybörjarfel förutom att stänga av antivirus på datorn, installera om programmet, starta ombåde telefon och dator?

- Hur går man tillväga om man vill föra över musik/mediafiler till Heron, är detta via "HTC sync"?

Snälla, snälla, snälla hjälp mig...
    Tack på förhand!

9. Skywriter

MINA ENHETER

Man måste tala om för telefonen vad den ska göra för tillfället när du kopplat in den via usb.
    Dra ner notifications och klicka på usb-symbolen, välj sedan montera/mount så ska den dyka upp i datorn.
    När du är klar så gör du lika men väljer inaktivera.

Musik läggs i mappen MP3 med undermappar för varje artist och sen album.

Hur man får HTC-sync att funka har jag ingen aning om för jag får den bara sporadiskt att fatta att jag har anslutit telefonen.

10. Miklan

Miklan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Om jag inte minns helt fel så är det väl bara att skapa en map direkt på SD-kortet och hiva in musiken där. Sen letar telefonen själv rätt på vart filerna ligger? Samma för bilder?

11. Jimboeh

MINA ENHETER

Ahaaaa! :D

Jag förstod aldrig att du var tvungen att dra NER "notifications" för att få fram alla alternativen, som jag sagt i tidigare inlägg, jag är en newbie på denna plattform! :o

Tack som fan för hjälpen, den är guld! :)

12. Skywriter

MINA ENHETER

Ja du har rätt:)

Jag kollade precis manualen och där stod det så här

Kopiera musik till minneskortet
    1. Ställ in telefonens minneskort som en USB-enhet. Se “Använda telefonens minneskort som en USB-enhet” i kapitel 1 för mer information.
    2. På datorn navigerar du till USB-enheten och öppnar den.
    3. Skapa en mapp i rotkatalogen av minneskortet (med exempelvis namnet Musik).
    Tips Du kan också skapa och använda mappar för att organisera din musik inuti den musikmapp du har skapat.
    4. Kopiera musikfilerna till mappen du har skapat.
    5. När du har kopierat musiken avmonterar du eller matar ut enheten beroende på vad som krävs av datorns operativsystem för säker borttagning av telefonen.
    6. Koppla från telefonen från datorn.

13. Jimboeh

MINA ENHETER

Helt rätt Skywriter, tack för hjälpen! :)

Nu när musik/media-filer är kirrade blir nästa projekt att få över mina favvo-länkar till HTC'n...får se hur detta går! :)

14. Skywriter

MINA ENHETER

Barcode scanner och Mobile barcoder är ett bra sätt att få länkar till Hjälten (om du har firefox)

15. Jimboeh

MINA ENHETER

Okej, :)

så en som jag, som använder IE blir det alltså till att skriva in alla mina länkar för hand då? :eek:

16. Miklan

MINA ENHETER

Importera länkar från IE till Firefox? :)

17. Jimboeh

MINA ENHETER

haha! Näää...Från IE till min Hero! :D

18. Skywriter

MINA ENHETER

19. Miklan

MINA ENHETER

Det ja mena var att du kan ju importera från IE till FF sen till mobilen :)

20. psykopat

psykopat Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

En viktig app är "Taskiller", Den är väldigt bra eftersom när man stänger ner en/ett app/spel så fortsätter den/det att användas, och om man har massa apps på samtidigt så blir ju telefonen segare. Med Taskiller kan man se hur många och vilka program som används och så är det bara att trycka på en knapp så stängs alla av..