Sitter på jobbet så kan inte kolla vad den inehåller, men verkar vara en 1,5:a EDit:Hmm den låg överst, men sen så va det en gammal datum på den Men dom kanske håller på med något ....
mm såg det på htc_europes twitter också men länken pekar på den gamla från september. Men som sagt man kan ju hoppas att de är snabba med infon denna gången och inte fått ut de riktiga länkarna ??
Mailade HTC och undrade varför det låg en gammal rom när de skrev att en ny fanns. Fick detta svar: Vi har i nuläget inte fått någon information om att det släppts en ny ROM, det som har hänt däremot är att den äldre har halkat upp på 'what's new' listan samt att kunder med Orange har fått en liten uppdatering till sin specifika version av Hero'n. Dock inte Android 2.1, fortsätt gärna hålla koll på htc.com under support fliken då dom senaste uppdateringarna kommer dyka upp där. Vänliga hälsningar, Dennis M HTC
Frågade oxå kundtjänst SVAR: Tack för din förfrågan gällande HTC Hero Ibland när vårat web team gör uppdateringar på hemsidan så kan äldre uppdateringar dyka upp i 'what's new' sektionen, det finns i nuläget ingen ny ROM uppgradering till Hero'n men fortsätt gärna att hålla koll på support sidan då Android 2.1 kommer komma. Vänliga hälsningar, Dennis M HTC
WAIT WHAT?! Vad innebär "den gamla från september"? :O Menar du att det finns en officiell ROM uppdatering som jag inte känner till :O Haft min hero sen i Juli(nån vecka efter Sverige release) och har aldtig uppdaterat min ROM, vad är detta som jag missat?! :O
Då har du gått men en lätt halt o lytt hjälte i onödan. Det är stor skillnad mellan den du har och den som kom i september. http://www.htc.com/se/supportDownload.aspx?p_id=283&cat=2&dl_id=671
Harrejävlar, nu blir jag ju ledsen i ögat när du säger så :O Instant update då Kan någon tala om vad det är för nyheter i september updaten också? Såg just "* Tänk på att uppgraderingen raderar alla data som sparats i telefonen. Vi rekommenderar att du säkerhetskopierar alla data innan uppgraderingen utförs." på ROMsidan.. så alla mina apps kontakter etc etc kommer försvinna? :O Hur gör man backups?
mybackup pro är ett alternativ. kontakter försvinner inte om du kör dem i google format, de är online, däremot apps, sms och annat.
Största skillnaden du kommer märka är att telefonen blir rappare och du kan ha svenska i menyerna. I sms-appen föreslår den nu ord med åäö även i porträtt-läget. Sms-buggen med försvunna sms verkar nästan helt vara borta. Kameran fungerar bättre Det är vad jag kan komma på nu men jag har säkert glömt nått
Har alla mina kontakter sparade i Phone, hur ändrar jag till Google? hittar innget för det :O Och mybackup funkade inte.. sa bara att trialversionen hade expirear... skumt
Exportera kontakterna från iPhonen i CSV-format och sedan är det bara att importera dom i Google contacts. https://www.google.com/contacts
Ja, 30dagast trial står det... men den var expired samma dag som jag tankade den.. så den funkar inte Låter bra Men måste fortfarande backa upp allt annat, som apps, sms, inställningar, mina Scenes(!) etc etc.. som ni ser ovan funkar inte mybackup.. what to do? :S
Sök lite på här på forumet och på Androlib så hittar du nog nått. Glöm bara inte att noga läsa beskrivningen, kolla betyget och omdömen på apparna.
Blev te å köra Contact och SMS backup med WaveSecure samt app backup med astro. Sen tog jag kort på alla homescreens Nu blire update ^^ Edit: Jääävlar va snabb den blev :O Gigantisk skillnad Edit 2: Upptäckte just att det är flera apps som inte blev backup'ade :O Apps som "unit converter", "Remote VNC" och spel som "Raging Thunder" och "Wave Blaster" saknas. Totalt frigjordes ca 40mb mer minne efter ROM-bytet(nya ROMen kanske är mindre än den gamla, så kanske inte bara apps som frigjorde minne?) Blir till att ladda ner igen, men kommer bli svårt att minns exakt alla apps jag hade Sen en annan sak, eftersom jag backup'ade mina apps och inte tankade dom från marketplace ligger dom nu inte i "my downloads(mina nerladdningar)", hur ska jag veta när et finns uppdate? :O
Funkar inte så bra Innan jag uppdaterade min Hero vet jag att ett flertal utav mina apps hade uppdateringar tillgängliga som jag inte hade installerat än. När jag nu använder denna appen säger den att alla mina apps är senaste versionen..