ny "heroist!, några frågor..!

Discussion in 'Hero' started by lacrits68, Dec 28, 2009.

1. lacrits68

lacrits68 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

hej!

gav mig sjlv en hero till julklapp, det har "dykt upp" ett par grejer jag skulle vilja fråga/ha hjälp med:

1: jag som vuxen man även i fingrarna kan tycka att "qwert" har väl små knappar, "num padden" har lite större men då tapparman man lite av iden. Fråga: finns det att ladda ner "större" knappsats eller finns det "penna" av någon sort?

2: fick spotify på köpet fram till påsk, enligt telia är spotify aktiverad, men min spotify säger att jag har "free", valde att uppdatera mitt konto vid aktiverings tillfället. hur gör jag nu? nåt "Känt" fel?

3: finns det någon apps "equalizer" för att manipulera ljudet på musiken?

4: glömde: hur vainstallerar man saker man installerat??

5: hur kan man "editera" telenummer, epost mm mm..."import" fr en Sony Ericsson gav "konstiga" namn i konstig format! kan man editera detat till "klar text"?

anars tycket jag telefonen är FINFIN!

hade gott

--Janne--

Last edited: Dec 28, 2009
  2. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

1. Ladda ner 'Scandinavian Keyboard' och 'Scandinavian Dictionary' från Butiken, då får man iaf å-ä-ö... Vad gäller storleken på tangentbordet är ett tips att 'lägga telefonen ner' och då få större tangentbord - men det fungerar dessvärre inte överallt.

2. Får nån som kan Spotify ta

3. Nej, inte än iaf. Tricket är bra hörlurar tills vidare.

4. Antingen via butiken eller via Inställningar->Program

5. Enklast är att redigera posterna på Gmail's websida, alltså i webinterfacet.

I övrigt önskar jag lycka till med nya Hjälten då... :)

3. lacrits68

MINA ENHETER

hej!

Lysande! :)

en fråga till...!

5: kan man läsa in telenummer mm mm till Google på ett smidigt sätt för redigering?

--Janne--

4. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

1: Normalt ja[​IMG] , men om man vrider telefonen i horisetell läge blir knapparna betydligt större [​IMG]

2.ingen aning, kontakta telia/spotify.
    3. inte än , jag testa en som inte funkade , ledsen ;-(
    4. bör finnas i instruktions boken , men men det är jul nu, menu:settings:application:manage applications: hitta den som ska ut och klicka på den sedan, du ser ....
    5. tryxk på en kontakt, sedan ser man detaljer , menu:edit när du är klar save!

5. mort

mort Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Var i telefonen synkar jag mot gmail? Har google och gmail kopplat men hittar inte själva synkknappen.

Sorry om jag lånar tråden.

6. TheNano

MINA ENHETER

den synkar av sig själv annars se i :menu:settings:data synchronization

7. mort

mort Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hmm märkligt, gmail lyckas snappa upp mina olika grupper jag har kontakterna i men inte själva kontakterna.

8. lacrits68

MINA ENHETER

g-mail

hej!

jo den synkar fr mail till telefonen,men kan jag få kontakterna fr telefon till gmail?

har en dryga 200 kontakter som ska redigeras så känns att det vore smidigare att göra i datorn! :)

--Janne--

9. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

För att du ska kunna redigera kontakterna på nätet så måste dom vara google-kontakter. När du tittar i kontaktlistan ska det står "Google" bredvid kontakten. Då är det det bara att gå in på gmail på datorn och klicka kontakter.

10. TheNano

MINA ENHETER

du kan ev. behöva redigera de för han eller ! om du har de på Outlook , exportera dem och importera via gmail , radera alla ur mobilen först , nu kommer gmail pusha allt in i mobilen!

11. LaZe

LaZe Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Antagligen ligger dina kontakter på telefonen. De är alltså inte s.k. googlekontakter. Googlekontakter ligger både i telfonen och på google's servrar. Och ändrar du en kontakt via datorn kommer även telefonen att uppdatera kontakten automatiskt. Samma sak gäller åt andra håller. Skitsmidigt. Ditt mål är att göra om dina kontakter till googlekontakter.

Lättaste sättet att göra detta är att ladda in dina kontakter till outlook sen exportera en sk csv fil. (en fil som innhåller en hel kontaktbok.) denna fil kan du sedan ladda upp på google contacts och därefter kommer kontakterna automatiskt syncas ner till din telefon. Du kommer nu har dubbla kontakter i telfonen. Av varje kontakt har du en googleversion och en vanlig version. Du kan nu, utan problem, ta bort dom vanliga kontakterna och bara behålla googleversionerna.

Efter du gjort detta kommer du aldrig mer vara rädd för att förlora din kontakter då allt alltid ligger uppdaterat på google contact på internet. Samma sak om du väljer att köpa en ny androidtelefon. Då räcker det med att du loggar in på ditt google account och alla kontakter laddas ner automatiskt till telefonen. Fördelarna är många.

12. gylfe

gylfe Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Scandinavian keyboard är inget att rekommendera om du vill ha större knappar. Visst, du får ÅÄÖ, men mer bokstäver leder till mindre knappar.

13. mort

mort Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Om jag lägger till en ny kontakt i telefonen, måste jag göra hela proceduren igen eller blir de googlekontakter direkt?

14. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Nja, så som originalet är får man samma size på knapparna även med å-ä-ö i layouten... Föredrar också att växlingen till nummer/specialtecken ligger på vänstersidan som på Iphone, men det är kanske bara jag som tycker det känns mer logiskt (trots att jag aldrig varit daglig användare av Iphone)

15. lacrits68

MINA ENHETER

hej!

ett problem:

försökte "pusha" innehåller på heron till tom outlook men det gick inte.
    syncen synkade men det blev 0 överförda filer. Nåt man gör fel?

du har helt rätt:alla kontakter i google...smidigt och "säkert"

--Janne--

16. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Om du har en SE telefon så finns PhoneExplorer Den kan synca mot mail direkt.

17. TheNano

MINA ENHETER

Nu är du ny bland oss, men om man frågar, bäst vore att förklara mera, typ vad du hade för telefon innan , hur förde över du dina 200 kontakter till Heron mm så vi kan hjälpa lättare, nu många har svarat ganska olika men ändå liknande svar utan att direkt lösa ditt problem

18. 2_Thumbs_Up

2_Thumbs_Up Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Du får välja när du skapar kontakten. Alternativen är telefon, SIM och google om jag inte missminner mig. Se bara till att välja google.

19. backspace

backspace Teen Droid Medlem

Telefon:
    Google Pixel 4a

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 4a
    Angående det här med Spotify Free. Är det inte endast Premium som funkar för oss folk som använder det på mobilen?
    Jag har varit fundersam på den reklamen hela tiden, att skicka med Spotify Free är ju inte direkt ett säljande argument. Fast folk kanske inte förstår skillnaden mellan Free och Premium?

20. lacrits68

MINA ENHETER

Hej!

telefonen jag hade innan var en sony ericsson g502, och den innan en nokia..! efter många kopierings sessioner så har ju kontakterna fått nyt "utseende" vart efter...!

jag kopierade rubbet på simkortet och stoppade kortet i Heron!

--Janne--