Ny hos android

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av kreverus, 12 sept 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. kreverus

kreverus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tjena!
    det e så att jag är helt ny med android.
    eller jo jag har pillat lite grann på android men inte mer än så.
    Alltid stått på iphones sida..
    Sen kom 4s o jag lessna lite och nu kom 5an och jag gav upp!

Så nu till frågan till er, jag är intresserad av den android som kommer hålla sig längst på marknaden. Är det värt o vänta lite eller ska jag köra på en s3a?
    Kommer förmodligen roota efter nån månad så..
    Det enda jag är riktigt säker på just nu är att den inte ska heta htc och den ska använda android market:)

Tack på förhand! /pontus

2. Gorynytj

Gorynytj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
    S3:an är en telefon som kommer hålla länge (kommer en 4G version snart). Annars kommer ju LG Optimus G snart, som har krait-quad.

3. kreverus

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

S3an stödjer inte 4g?-.^ trodde jag va en självklarhet haha

4. Gorynytj

Gorynytj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
    Last edited: 12 sept 2012
  5. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Hej!

Jag förstår inte av de svar som kommit in. Samsung Galaxy S3 finns ju nu och är den telefon bland android ute på svenska marknaden som är allra vassast. En LTE-variant av S3:an skall komma senare, precis som S2:ans LTE-version. Har jag missförstått det? En annan värsting som kommer ut är Samsung Galaxy Note 2. Om man har läggningen på telefonen att vara så stor att den nästan kompletterar surfplatta. Enligt min åsikt så är det ju perfekt för den som inte har surfplatta och ändå föredrar att ringa med hands-free. Det ser inte klokt ut att ha Note vid örat.... Sen givetvis kan man tycka vad man vill att snabbsurfa med en viss storlek på telefonen. Men så tänker jag om jag tänker Note.

Sony Xperia V är en kommande telefon som också ska vara värsting. 13 Mpixel kamera, LTE, vattentålig. HTC fick väl en lite väl orättvis fördömande tycker jag, men det är ju ditt val :). Kommer inte på något exempel på en kommande HTC som skulle vara mätbar med de andra jag nämnt.

Sen har jag hört lite vilt på forum där folk snackar om en ny Nexus. Jag må vara den enda som inte hört ett dugg om det. Men det kan ju givetvis vara en häftig grej eftersom hårdvaran i Samsung Galaxy Nexus ofta är deal-breaker för dem som ändå värderar mjukvara väldigt högt. Intressant att se vad nästa Nexus isåfall erbjuder.

Köper du en S3:a idag är det helt klart framtidstelefon på om du exempelvis tar en bindningstid på två år. Speciellt nu när 3 och tele2 har bra abonnemang för dem och nånstans får man 500kr tillbaka..? Tänk dig hur Samsung Galaxy S2 fortfarande har sitt bra rykte, högt tryck på andrahandsmarknaden och en telefon folk faktiskt fortfarande rekommenderar. Då är det helt klart att S3 förväntas ha samma utgång. Om inte du är särskilt intresserad av en 4G telefon så kan du vänta. De som finns nu är inte direkt populära bland användarna. Vill tillägga att S3:an har många konsumenter bakom sig och härligt stöd bland nördar att det givetvis finns många bra root att välja mellan. Å den fördel som finns från tillverkarnas sida vad gäller service och omsorg kring en populär telefon. Hade jag rekommenderat en Android till någon som vill gå från en 4S så hade det varit S3 helt klart. Du hittar nog säkert någon som vill byta. Iphone 5 verkade inte som värsta lyftet jag hade hoppats på. De e väl mer mjukvaran som bär upp Apple nu - men det får ju 4S också. Snyggt sätt att dämpa förväntningarnas plattfall med iOS 6 iaf..

6. kreverus

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Beställde en s3a haha, tack för hjälpen!

Träden kan låsas/tas bort

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.